ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یواز پاتریوت اتوماتیک
اخبار خودرو

یوآز اتوماتیک در راه است؛ بیش از 900 میلیون تومان برای شاسی بلندی با ترمز کاسه‌ای

زمزمه‌های همکاری شرکت سروش دیزل مبنا با شرکت روسی یواز (UAZ) از سال ۹۵ به گوش می‌رسید و در نهایت در سال ۹۸ سروش دیزل محصولات یوآز را مونتاژ کرده و در بازار کشورمان عرضه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

زمزمه‌های همکاری شرکت سروش دیزل مبنا با شرکت روسی یواز (UAZ) از سال ۹۵ به گوش می‌رسید و در نهایت در سال ۹۸ سروش دیزل محصولات یوآز را مونتاژ کرده و در بازار کشورمان عرضه کرد. نخستین سری از شاسی‌بندهای آفرودر یوآز پاتریوت تاکنون تنها به صورت دنده دستی عرضه می شد اما حالا به نظر می‌رسد به زودی نسخه‌های اتوماتیک این خودرو نیز به بازار راه خواهد یافت که با توجه به قیمت ۸۸۰ میلیون تومانی نسخه دنده‌ای٬‌ قاعدتا بیش از ۹۰۰ میلیون تومان قیمت خواهند داشت و این برآورد قیمتی در حالی مطرح شده‌است که یوآز اساسا از نظر شاسی٬‌ سیستم تعلیق و ترمزها خودرو مدرنی محسوب نمی‌شود.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حکایت از آن دارد که نسخه‌های اتوماتیک یواز پاتریوت هم‌اکنون نیز در کشورمان به سر برده و به زودی مراحل مونتاژ و عرضه آن‌ها آغاز خواهد شد. حتی شایعاتی شنیده می‌شود که ممکن است یواز پیکاپ نیز به جعبه دنده اتوماتیک مجهز شود.

آن طور که گفته می شود، سروش دیزل نمایندگی رسمی یواز در ایران را به عهده داشته و برنامه دارد در آینده‌ای نزدیک دیگر محصولات این گروه خودروسازی روسی را نیز در کشورمان مونتاژ کند.

یواز پاتریوت اتوماتیک چه مشخصاتی دارد؟

نسخه اتوماتیک یواز پاتریوت پیشرانه‌ای مشابه با نسخه دنده دستی داشته و از یک موتور ۲٫۷ لیتری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این قوای محرکه می‌تواند ۱۴۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

در نسخه دنده دستی یک جعبه دنده ۵ سرعته خودرو را همراهی کرده و در نسخه دنده اتومات احتمالا سیستم انتقال قدرت، از نوع اتوماتیک ۶ سرعته AT ساخت کمپانی پانچ خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده مصرف سوخت نسخه اتوماتیک نسبت به نسخه دنده دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر در حدود ۲ لیتر کمتر خواهد بود.

از جمله امکانات یواز پاتریوت در نسخه دنده دستی می‌توان به شیشه‌های جلو و عقب برقی، کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD، BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، شبیه‌ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، رهیاب ماهواره‌ای، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS، هشت بلندگو، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، یخ‌زدای شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، کول باکس، دریچه تهویه و گرمایش ردیف عقب با تنظیم فن مستقل، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان و ژیروسکوپ دیجیتال اشاره کرد.

سروش دیزل مبنا هنوز به صورت مستقیم اعلام نکرده است که در چه تاریخی و با چه بهایی نسخه اتوماتیک یواز پاتریوت را در بازار کشورمان عرضه خواهد کرد اما با توجه به بهای تمام شده نسخه دنده دستی که برابر با ۸۸۰ میلیون تومان است احتمال می‌رود نسخه اتوماتیک قیمتی بالاتر از ۹۰۰ میلیون و یا حتی یک میلیارد تومان در بازار داشته باشد.

https://static.digiato.com/digiato/2020/08/000.jpg
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی