ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوندا برای حضور فعال‌تر در سه صنعت رو به رشد، ۴۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

هوندا برای تحقیق و توسعه در سه حوزه موشک، روبات و خودروی پرنده که آینده رو به رشدی دارند، طی ۶ سال آینده، ۴۵ میلیارد دلار هزینه می‌کند. این شرکت هنوز به صورت دقیق مشخص ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

هوندا برای تحقیق و توسعه در سه حوزه موشک، روبات و خودروی پرنده که آینده رو به رشدی دارند، طی ۶ سال آینده، ۴۵ میلیارد دلار هزینه می‌کند.

این شرکت هنوز به صورت دقیق مشخص نکرده که چه میزان از این مبلغ به کدام حوزه تخصیص داده می‌شود. همچنین هنوز جزئیات بیشتری در مورد تجاری سازی این حوزه‌ها مشخص نشده است.

هوندا

در واقع، هوندا حوزه‌های روبات‌، موشک‌ و خودروهای eVTOL را در امتداد کسب و کار اصلی در زمینه تولید خودرو می‌داند. به عنوان مثال، اگر شرکت متوجه شود که پلتفرم‌ خودروهای برقی بهتری را توسعه دهد، آن وقت ارزش سرمایه‌گذاری روی آن‌ها را متوجه خواهد شد. در واقع آن‌ها قصد دارند در ابتدا از نمونه‌های اولیه برنامه خود اطمینان کسب کنند.

«مارکوس فرومر» مدیر بخش ارتباطات شرکت هوندا، در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت:

فناوری‌های اصلی در این زمینه‌ها به کسب و کارهای فعلی ما مرتبط است و این حوزه‌های جدید را به عنوان گسترش تجارت اصلی خود به عنوان یک شرکت سیستم حمل و نقل هوشمند دنبال می‌کنیم.

هواندا همچنین اعلام کرد در حال بررسی توسعه تاکسی‌های پرنده است که می‌توانند به عنوان خدمات تاکسی شهری مورد استفاده قرار بگیرند. اما برخلاف بسیاری از استارتاپ‌ها که خودروهای سبک وزن و چند منظوره تولید و از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند، هوندا «به عنوان وسیله‌ای برای درک محدوده مورد نظر مشتریان خود» از باتری هیبریدی استفاده خواهد کرد.

هوندا

هوندا می‌گوید هواپیماهای الکتریکی با باتری تنها قادر خواهند بود چندین کیلومتر برد داشته باشند. با استفاده از توربین‌های گازی برای تکمیل موتور الکتریکی، هوندا می‌گوید می‌تواند به مسافتی تا بیش از ۴۰۰ کیلومتر برسد و سفرهای تجاری بیشتری مانند بوستون و نیویورک را ممکن کند.

هوندا تنها شرکت خودروسازی نیست که علاقه خود به حوزه eVOL را اعلام کرده است. دیگر شرکت‌ها مانند تویوتا و جنرال موتورز نیز رویکردهای مشابهی برای سرمایه‌گذاری در این بخش داشته‌اند.

همچنین هدف هوندا از سرمایه‌گذاری در حوزه رباتیک توسعه «دستانی با چند انگشت» است مه می‌توانند اجسام خاصی را برداشته و در دست بگیرند. هوندا هم اکنون در حال در مورد چگونگی انجام این کار از راه دور است که در آن انسانی با روکش واقعیت مجازی و دستکش‌های اتصال می‌تواند با دست روباتیک کار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی