ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«گوگل» پرجستجوترین کلمه در موتور جستجوی «بینگ» است

گوگل در جریان دادگاه تجدیدنظر برای دفاع از اتهام سواستفاده از موقعیتش در بازار، اعلام کرد پرسرچ‌ترین عبارت در موتور جستجوی بینگ متعلق به مایکروسافت نیز کلمه «گوگل» است! اتحادیه اروپا گوگل را متهم کرده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

گوگل در جریان دادگاه تجدیدنظر برای دفاع از اتهام سواستفاده از موقعیتش در بازار، اعلام کرد پرسرچ‌ترین عبارت در موتور جستجوی بینگ متعلق به مایکروسافت نیز کلمه «گوگل» است!

اتحادیه اروپا گوگل را متهم کرده که از موفقیت سیستم عامل اندروید در بازار موبایل سواستفاده کرده تا گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه تبدیل کند و به همین دلیل برای این شرکت جریمه‌ای ۵ میلیارد دلاری درنظر گرفته است.

گوگل در جریان دادگاه تجدیدنظر مربوط جریمه ۵ میلیارد دلاری اعلام کرد پرسرچ‌ترین کلمه در موتور جستجوی متعلق به مایکروسافت یعنی «بینگ»، عبارت «گوگل» است که نشان می‌دهد کاربران موتور جستجوی بینگ، بیش از هر عبارت دیگری، سرویس رقیب را جستجو می‌کنند.

بینگ

با این وجود گوگل ادعا می‌کند سرویس آن‌ها به سادگی محبوب‌ترین است. «آلفونسو لامادرید» وکیل این شرکت در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا گفت:

ما شواهدی ارائه کرده‌ایم که نشان می‌دهد رایج‌ترین واژه جستجو شده در موتور جستجو بینگ، «گوگل» است. خود مردم گوگل را انتخاب می‌کنند و دلیل آن اجبار نیست.

آمار منتشر شده از سوی «SEO Ahrefs» نشان می‌دهد، «گوگل» اصلی‌ترین عبارت جستجو شده در بینگ و سراسر جهان است. پس از گوگل عبارات دیگری مانند یوتیوب، فیسبوک، جیمیل و آمازون نیز دیده می‌شود. اگر داده‌های ارائه شده را به کاربران ایالت متحده محدود کنیم، گوگل رتبه سوم بیشترین عبارات جستجو شده را دارد. همچنین نکته قابل توجه واژه «Bing» است که در رتبه دهم لیست جهانی دیده می‌شود.

البته بخش زیادی از این موضوع به دلیل انتخاب پیش‌فرض‌ها است. موتور جستجوی بینگ هم اکنون در مرورگر مایکروسافت اج به صورت پیش‌فرض استفاده می‌شود اما کاربران می‌توانند آن را به گوگل تغییر دهند. همچنین گوگل با الگوریتم‌های خود مرور اینترنت و جستجو عبارات را بسیار ساده‌تر کرده است.

او در ادامه عنوان می‌کند که طبق اطلاعات مشخص شده، ۹۵ درصد از کاربران اینترنت گوگل را به موتورهای جستجو رقیب ترجیح می‌دهند. با این حال کمیسر رقابت اتحادیه اروپا، اعتقاد دارد که گوگل تولیدکنندگان موبایل را مجبور کرده تا موتور جستجوی خود و مرورگر وب کروم را از پیش روی دستگاه‌های خود نصب کنند. باید دید دادگاه انحصارطلبانه گوگل به چه صورت پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ashki68748@gmail.com
    ashki68748@gmail.com | ۹ مهر ۱۴۰۰

    انحصار طلبی چیه ها ؟ خب بقیه هم سیستم عامل خودشون رو بسازن و مرورگر پیش فرض بزارن روش . واقعا مزخرفه حرف دادگاه . درسته باید رقابت باشه ولی باید در حد و اندازه هم باشن دیگه . دادگاه دنبال یه پول مفته فقط

مطالب پیشنهادی