ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«تاپ» در واکنش به درخواست فیلترینگ از سوی هواپیمایی کشوری: فعالیت‌مان قانونی است

شرکت تاپ در پی درخواست شرکت هواپیمایی کشوری مبنی بر مسدودسازی آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ به منظور رفع ابهام در این موضوع و شفاف سازی روند فعالیت این شرکت، بیانیه‌ای منتشر کرد و ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۵


شرکت تاپ در پی درخواست شرکت هواپیمایی کشوری مبنی بر مسدودسازی آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ به منظور رفع ابهام در این موضوع و شفاف سازی روند فعالیت این شرکت، بیانیه‌ای منتشر کرد و خبر از همکاری این شرکت در حوزه گردشگری با کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران و نیز شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که از توابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «سوپر اپلیکیشن تاپ یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌سابقه‌ترین پلتفرم‌های پرداخت آنلاین کشور و دارای مجوزهای متنوع ارائه خدمات است. این اپلیکیشن به‌طور مستقیم و مستمر تحت نظارت مهم‌ترین نهادهای قانون‌گذار قرار دارد و میلیون‌ها نفر به‌طور روزانه از این بستر مراودات مالی خود را بدون مشکل انجام می‌دهند.»

همچنین این بیانیه با تاکید بر قانونی بودن فروش بلیط اعلام کرده: «بر این اساس به‌منظور رفع ابهام از گزارش‌های مطرح‌شده طی روزهای اخیر در مورد مجوز فروش بلیت هواپیما، به اطلاع می‌رساند تاپ در حوزه گردشگری با کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران و نیز شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که از توابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند، همکاری دارد.»

تاپ در حال همکاری با آژانس‌های قانونی است

بر اساس بیانیه تاپ: «این اپلیکیشن با سیاست فعالیت در حوزه تخصصی و عدم تصدی‌گری در حوزه گردشگری تفاهم‌ها و قراردادهای مختلفی با این شرکت‌ها منعقد کرده است. از جمله این موارد همکاری و مشارکت با آژانس معتبر ارس تحت مالکیت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی است؛ بنابراین تاپ در حال حاضر به‌عنوان درگاه فروش این آژانس اقدام به عرضه انواع بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس با نرخ‌های مصوب می‌کند و طی مدت فعالیت خود هیچ‌گونه شکایت یا دغدغه بی‌پاسخی در این خصوص نداشته است. همچنین تاپ با همکاری شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی اقدام به نصب تجهیزات فروش بلیت در بیش از ۲۵۰ مرکز فرهنگی و گردشی تحت نظارت وزارت میراث نموده و فروش آنلاین بلیت این اماکن را انجام می‌دهد.»

رضا جعفرزاده

اپلیکیشن تاپ در بخش دیگری از این بیانیه با توضیح اینکه این اپلیکیشن در راستای تسهیل سفر و زیارت برای تمامی هموطنان اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های نظام‌مندی در راستای کمک به صنعت آسیب‌دیده گردشگری در پاندمی کرونا انجام داده است، نوشت: «این مجموعه در مراحل نهایی توسعه پلتفرم جامع عرضه خدمات گردشگری برای فعالین این صنعت است و در آینده نزدیک با ارائه سطح دسترسی مناسب به آژانس‌های معتبر، امکان عرضه خدمات مجاز را برای مشتریان آنها در گستره کل کشور فراهم می‌آورد.»

همچنین در پایان این بیانیه آمده است: «ضمن اعلام موارد فوق به کاربران عزیز اطمینان خاطر می‌دهیم پیگیر موارد مطرح‌شده در خصوص مجوز و دلیل انتشار گسترده آن از نهادهای متولی امر گردشگری در کشور باشیم.»

از درخواست هواپیمایی تا واکنش‌های رسمی

بر اساس نامه‌ای که هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی با امضای «حسن خوشخو» مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی منتشر شده بود؛ خوشخو خطاب به پلیس فتا درخواست کرده که ۴ پلتفرم آپ، اسنپ تریپ، تاپ و روبیکا مسدود شوند. این نامه به تاریخ ششم مهر ماه بوده و پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از موثق بودن آن دارد با این حال در اینکه نامه به مرحله عملیاتی برسد و اجرایی بشود شک و شبهاتی وجود دارد، حالا اما شاهد آن هستیم که تاپ و دیگر اسامی که در این نامه از آنها نام برده شده نسبت به موضوع واکنش نشان دادند. لازم به ذکر است نام روبیکا که در این فهرست به چشم می‌خورد اصلا در زمینه فروش بلیت سفر فعالیتی ندارد.

این موضوع البته در حالی است که از ابتدای سال جاری و بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند درخواست فیلتر کسب‌وکارها را بدهند. تا پیش از آن شکایت از کسب و کارهای نوپا قبل از ارسال به مراجع قضایی در کمیته‌ای تخصصی بررسی می‌شد و این موضوع مدتی است که با رای دیوان عدالت اداری، معلق شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی