ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی گلکسی زد فولد ۳
تکنولوژی

سامسونگ گوشی‌های بیشتری را به قابلیت افزایش مجازی رم مجهز می‌کند

سامسونگ چند هفته پیش قابلیت «رم پلاس» را به گلکسی A52s 5G اضافه کرد تا این دستگاه امکان استفاده از رم مجازی را داشته باشد. حالا گوشی‌های سامسونگ بیشتری به این قابلیت مجهز شده‌اند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

سامسونگ چند هفته پیش قابلیت «رم پلاس» را به گلکسی A52s 5G اضافه کرد تا این دستگاه امکان استفاده از رم مجازی را داشته باشد. حالا گوشی‌های سامسونگ بیشتری به این قابلیت مجهز شده‌اند و می‌توانند مقدار رم خود را افزایش دهند. انتظار می‌رود در آینده گوشی‌های دیگر هم به چنین ویژگی مجهز شوند.

سامسونگ در دومین گام ویژگی رم پلاس را در اختیار گلکسی A52 5G قرار داد تا این تصور به وجود بیاید که قابلیت مذکور فقط برای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی عرضه خواهد شد. با این حال، اکنون گلکسی زد فولد ۳ هم با ۱۲ گیگابایت رم به قابلیت رم پلاس دسترسی دارد تا گوشی‌های پرچمدار هم از این ویژگی محروم نباشند.

انتظار داریم پس از گلکسی زد فولد ۳، امکان افزایش حافظه رم را در سایر گوشی‌های پرچمدار از جمله سری گلکسی S21 هم ببینیم. البته اندروید ۱۲ و One UI 4.0 بتا برای سری گلکسی S21 فعلا فاقد ویژگی رم پلاس‌ است، اما این احتمال وجود دارد که این ویژگی در آینده در اختیار کاربران قرار بگیرد.

افزایش رم سامسونگ

گوشی‌هایی که رم زیادی دارند، قاعدتا به چنین قابلیتی نیاز پیدا نمی‌کنند. حتی گوشی‌های معمولی هم اغلب از طریق سیستم‌های مدیریت حافظه، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پس‌زمینه را می‌بندند و اجازه نمی‌دهند سیستم کمبود رم داشته باشد. این مسئله روی رابط کاربری شرکت‌هایی مثل سامسونگ بسیار پیشرفته‌تر عمل می‌کند. بنابراین مشخص نیست که کاربرد ویژگی رم پلاس چقدر خواهد بود.

افزون بر این، قابلیت رم پلاس امکان شخصی‌سازی را فراهم نمی‌کند. برای فعال‌سازی این ویژگی باید به اپلیکیشن Settings بروید و از بخش Battery and device care روی گزینه Memory ضربه بزنید. سپس فقط می‌توانید ۴ گیگابایت رم مجازی را به دستگاه خود اضافه کنید.

قابلیت استفاده از رم مجازی پیش‌تر در بسیاری از سیستم عامل‌ها از جمله لینوکس وجود داشت. این ویژگی بخشی از حافظه داخلی دستگاه را به عنوان رم رزرو می‌کند. سپس از این حافظه که سرعت پایینی دارد، برای ذخیره‌سازی اطلاعات رم استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد معین محمدی کاشانی
    محمد معین محمدی کاشانی | ۱۳ مهر ۱۴۰۰

    گوشی من a52 هشت گیگ رم براش میاد این؟

مطالب پیشنهادی