ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنز جدید دوگانه کانن با قابلیت فیلم‌برداری ۱۸۰ درجه‌ای VR معرفی شد

کانن از لنز چشم ماهی جدیدی برای دوربین بدون آینه EOS R رونمایی کرد که با طراحی ۵.۲ میلی‌متری دوگانه f/2.8 در نوع خود لنز عجیبی است. این شرکت می‌گوید آکیلس کوئست ۲ فیسبوک می‌تواند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

کانن از لنز چشم ماهی جدیدی برای دوربین بدون آینه EOS R رونمایی کرد که با طراحی ۵.۲ میلی‌متری دوگانه f/2.8 در نوع خود لنز عجیبی است. این شرکت می‌گوید آکیلس کوئست ۲ فیسبوک می‌تواند مقصد مناسبی برای این لنز باشد. لنز جدید کانن اولین لنز تعویض‌پذیر دیجیتال است که می‌تواند با یک سنسور تصویری عکس‌های سه بعدی ۱۸۰ درجه‌ای VR ثبت کند.

لنز دوگانه کانن می‌تواند روی دوربین EOS R5 فیلم‌برداری 8K داشته باشد. در گذشته دوربین‌های زیادی بودند که می‌توانستند فیلم‌برداری سه‌بعدی انجام دهند، ولی EOS R5 ظاهرا تنها دوربینی است که قابلیت کار با این لنز را دارد، چون این دوربین یکی از معدود دوربین‌هایی است که از فیلم‌برداری 8K پشتیبانی می‌کند.

بدین ترتیب می‌توانید برای دستیابی به دامنه پویای بالا با فرمت‌هایی مثل Canon Log 3 فیلم‌برداری پروضوح VR داشته باشید و به لطف دیافراگم f/2.8 در محیط‌های کم‌نور تصاویر پرجزئیاتی ثبت کنید. کانن می‌گوید لنز دوگانه ۵.۲ میلی‌متری f/2.8 بخشی از سیستم جدید EOS VR است که اپلیکیشن جدید Canon VR و پلاگین EOS VR برای ادوبی پریمیر را شامل می‌شود.

در حال حاضر، فیلم‌برداری باکیفیت VR به دو دوربین با دو لنز نیاز دارد و باید بتوان زاویه دیدها و فایل‌های هر دو دستگاه را با هم ترکیب کرد. کانن می‌گوید با این لنز و نرم‌افزاری جدیدی که منتشر کرده می‌خواهد انجام این پروسه را تسهیل کند و به افراد بیشتری اجازه دهد ویدیوهای ۱۸۰ درجه‌ای واقعیت مجازی بسازند.

لنز جدید کانن برای تولید این ویدیوها با کمک سنسور 8K دوربین EOS R5 دو تصویر دایره‌ای 4K می‌سازد. این تصاویر سپس با کمک نرم‌افزار کانن ترکیب می‌شوند تا یک فایل 8K به وجود بیاید. لنز ۵.۲ میلی‌متری چشم ماهی از پوشش خاصی برای جلوگیری از درخشش و محوشدگی برخوردار است و می‌تواند در برابر آب مقاومت کند. این لنز یک فیلتر کاهنده نور هم دارد تا فیلم‌برداری در محیط‌های پرنور را آسان‌تر کند.

لنز RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye با قیمت تقریبی ۲۸۵۹ دلار از ماه دسامبر وارد بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی