ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتساپ از رمزگذاری سرتاسری فایل‌های پشتیبان در نسخه بتا iOS خبر داد

یک ماه پس از اینکه واتساپ اعلام کرده بود رمزگذاری سرتاسری فایل‌های پشتیبان را امکان‌پذیر می‌کند، اکنون این ویژگی جدید مربوط به حریم خصوصی و امنیت را در آخرین نسخه بتا iOS عرضه کرده است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

یک ماه پس از اینکه واتساپ اعلام کرده بود رمزگذاری سرتاسری فایل‌های پشتیبان را امکان‌پذیر می‌کند، اکنون این ویژگی جدید مربوط به حریم خصوصی و امنیت را در آخرین نسخه بتا iOS عرضه کرده است.

نسخه بتا ۲.۲۱.۲۰۰.۱۴ اپلیکیشن واتساپ، اکنون گزینه امن‌تری برای گرفتن فایل‌های پشتیبان کاربران این پلتفرم پیام‌رسان محبوب ارائه می‌دهد. با رمزگذاری سرتاسری فایل‌های پشتیبان، کاربران می‌توانند از داده‌های خود در برابر تمام خطرها مانند اپل، فیسبوک و حتی خود واتساپ محافظت کنند.

واتساپ

البته این قابلیت هنوز حتی به تمام آزمایش‌کنندگان نیز ارائه نشده است با این وجود اگر قصد بررسی آن را دارید، می‌توانید پس از دریافت نسخه بتا به تنظیمات واتساپ مراجعه کرده و از منوی Chat وارد صفحه Chat Backup شوید. در این صفحه گزینه جدیدی برای قابلیت جدید واتساپ دیده می‌شود که می‌توان آن را فعال یا غیرفعال کرد. با این وجود می‌توانید پشتیبان گرفتن آیفون از واتساپ را غیرفعال کنید، زیرا داده‌های آن به صورت سرتاسری رمزگذاری نشده است.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی از چه تاریخی به صورت عمومی ارائه خواهد شد، اما با توجه به نسخه بتا منتشر شده می‌توان انتظار داشت به زودی عرضه شود.

«مارک زاکربرگ» ماه گذشته از این ویژگی رونمایی کرد و ادعا داشت که لایه دیگری از حریم خصوصی و امنیت را به واتساپ اضافه می‌کند. او همچنین تاکید کرد که واتساپ اولین سرویس پیام‌رسان جهانی است که ویژگی رمزگذاری سرتاسری را برای پیام‌ها و داده‌های پشتیبان ارائه می‌کند. واتساپ در چند وقت گذشته به دلیل برخی تغییر سیاست‌های خود مورد توجه انتقادهای بسیار زیادی بوده است و برخی کاربران آن به پلتفرم‌های دیگری مانند تلگرام کوچ کردند. اما ویژگی جدید آن‌ها در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران می‌تواند تا حدی فشار به وجود آمده را برطرف کند.

در چند وقت گذشته ویژگی‌های جدید و قابل توجهی به این پلتفرم پیام‌رسان اضافه شده است. یکی از ویژگی‌های کلیدی که هر چند دیر اما بسیاری از کاربران را راحت کرده، قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی