ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ احتمالا از ۲۰۲۲ گوشی‌های بیشتری را با تراشه اگزینوس به بازار می‌فرستد

سامسونگ ظاهرا در حال افزایش ظرفیت تولید چیپست‌های اگزینوس است و می‌خواهد سال آینده در گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده بیشتری از این تراشه‌ها استفاده کند. هدف کره‌ای‌ها این است که سهم چیپ‌های اگزینوس را در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

سامسونگ ظاهرا در حال افزایش ظرفیت تولید چیپست‌های اگزینوس است و می‌خواهد سال آینده در گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده بیشتری از این تراشه‌ها استفاده کند. هدف کره‌ای‌ها این است که سهم چیپ‌های اگزینوس را در گوشی‌های گلکسی بیش از دو برابر کنند.

به گزارش خبرگزاری ET News، سامسونگ می‌خواهد از سال ۲۰۲۲ تعداد گوشی‌های اگزینوسی خود را افزایش دهد. این استراتژی گوشی‌های پرچمدار این شرکت و محصولات اقتصادی و میان‌رده سامسونگ را دربر می‌گیرد. این گزارش می‌گوید سامسونگ قصد دارد حجم تولید تراشه‌های اگزینوس را در سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر کند. سهم چیپست‌های اگزینوس در گوشی‌های گلکسی قرار است از ۲۰ درصد به ۵۰ الی ۶۰ درصد برسد.

سامسونگ از مدت‌ها پیش برای تامین تراشه گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خود تا حد زیادی به کوالکام و مدیاتک وابسته بود. اما حالا به نظر می‌رسد که با رفع چالش‌های اصلی چیپست‌های اگزینوس می‌خواهد خودکفایی بیشتری داشته باشد. منابع آگاه می‌گویند یکی از چالش‌هایی که از پیش روی چیپست‌های اگزینوس برداشته شده، مشکل گرمای ناشی از ارتباطات 5G است.

چیپ اگزینوس

واحد System LSI سامسونگ ظاهرا با AMD همکاری می‌کند تا قدرت پردازشگر گرافیکی چیپست‌های اگزینوس را افزایش دهد. پیش‌تر «این-یئوپ کانگ»، مدیر واحد System LSI گفته بود که موبایل پرچمدار بعدی سامسونگ از نسل بعدی GPU شرکت AMD بهره خواهد برد. این خانواده همان گلکسی S22 است که احتمالا در ماه فوریه معرفی می‌شود و به‌تازگی رندرهای جدید مدل اولترای آن به سطح اینترنت راه پیدا کرده است.

از سوی دیگر، با توجه به بحران جهانی کمبود تراشه منطقی است که سامسونگ بخواهد برای تامین تراشه محصولاتش از چیپست‌های اگزینوس استفاده کند. این استراتژی به کسب و کار اگزینوس هم اجازه رشد و پیشرفت می‌دهد و می‌تواند در آینده همکاری‌های بیشتری را برای این واحد به ارمغان بیاورد.

سامسونگ برای سری گلکسی S22 در حال کار روی چیپستی به نام اگزینوس ۲۲۰۰ است که گرافیکی بر مبنای معماری RDNA2 شرکت AMD خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی