ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از اپیک گیمز به دلیل نقض قوانین پلی استور شکایت کرد

گوگل با تنظیم شکایتی از اپیک گیمز، این شرکت توسعه‌دهنده بازی را متهم کرده که سیستم پرداخت جدید این شرکت با قوانین پلی استور منافات دارد و باعث می‌شود هزینه خدمات توافق شده با گوگل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵

گوگل با تنظیم شکایتی از اپیک گیمز، این شرکت توسعه‌دهنده بازی را متهم کرده که سیستم پرداخت جدید این شرکت با قوانین پلی استور منافات دارد و باعث می‌شود هزینه خدمات توافق شده با گوگل را پرداخت نکند.

گوگل ادعا می‌کند که اپیک گیمز با سیستم پرداخت درون برنامه‌ای برای بازی فورتنایت در واقع قرارداد مربوط به سیستم پرداخت پلی استور را نقض کرده و کارمزدهای مربوط به خرید‌های درون برنامه‌ای را به این شرکت پرداخت نمی‌کند.

گوگل می‌گوید این شرکت توسعه‌دهنده بازی با ارائه نسخه‌ای از بازی فورتنایت با روش پرداخت متفاوت، عمدا شرایط قرارداد مالی خود را تغییر داده و به شکلی عمل کرده که صورت‌حساب گوگل پلی برای خریدهای درون برنامه‌ای در این سیستم نباشد.

گوگل ادعا می‌کند به دلیل نقض قرارداد، میلیون‌ها کاربر سیستم عامل اندروید که بازی فورتنایت را از طریق گوگل پلی دانلود کرده‌اند، با وجود حذف آن از فروشگاه، همچنان قادر به دسترسی به سیستم پرداخت خارجی اپیک گیمز هستند. به گفته گوگل، این موضوع به اپیک گیمز اجازه می‌دهد تا از هزینه خدمات توافق شده خود با گوگل برای این خریدها فرار کند.

گوگل در شکایت خود به این موضوع اشاره کرده که چنین رویکردی ناعادلانه است. گوگل می‌گوید کاربران و توسعه‌دهندگان مجبور نیستند از گوگل پلی استفاده کنند. اما این شرکت می‌گوید اگر کاربران و توسعه‌دهندگان بخواهند از این خدمات بهره ببرند،‌ خط مشی‌های گوگل پلی و توافق‌نامه‌های گوگل با توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان دستگاه را باید مدنظر قرار دهند و از آنها تخطی نکنند.

گوگل در ادعای خود به این نکته اشاره کرد که این شرکت هیچ مشکلی با اپیک گیمز برای ارائه نسخه‌ای از بازی فورتنایت با سیستم پرداخت غیر از گوگل پلی برای کاربران اندرویدی ندارد ولی باید همه چیز براساس قراردادها و خط‌مشی‌های پلی استور پیش برود تا منافاتی با قوانین مطرح شده از سوی این شرکت نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    خخخخ. اپیک اومد برای اپل شاخ بازی در بیاره و گفت اونجا نمیتونه مثل اندروید هر جور دلش بخواد پول در بیاره که گوگل رو هم از خواب بیدار کرد!!!!

    • realtime
      realtime | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

      خخخ؟ الان هر کی بخواد میتونه سیستم پرداخت خودش رو اضافه کنه. همونجوری که باید میبود. اپل ضربه رو خورده گلم. همین الان هم سیستم های پرداخت ثالث تبلیغاتشون رو شروع کردن. بزودی هم میره زیره ذره بین سنای اوروپا و آمریکا و سیستم استورش هم از حالت انحصاری درمیاد. البته اپیک هم در هر صورت باید پولی رو که تا اون موقع نداده به این دوتا شرکت رو بده. مثل اون پولی که به اپل داد. اینجا حق رو به گوگل میدم چون میشه استور شخص ثالث رویه اکوسیستم اندروید نصب کرد.

      • noisymind
        noisymind | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

        خخخ نداره که. دادگاه رای داده که اپل راه های پرداخت غیر از اپ استور رو هم مجوز بده. نگفته که خارج از اپ استور هم مجوز بده و همینطور نگفته که اگه پرداخت خارج از اپ استور بود، اپل سهمش رو نگیره که. مثل فروش موسیقی چه به صورت نسخه فیزیکی ، یا به صورت آنلاین تو اسپاتیفای یا اپل موزیک یا ... ، اون کمپانی سهمش رو میگیره و براش مهم نیست که کجا باشه. ولی اپل فقط این براش مهم هست بیشتر که اپها فقط از طریق خود اپ استور دانلود بشن.

        • noisymind
          noisymind | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

          یعنی منظور اینکه فقط پرداخت خارج از برنامه باشه و نگفته اپل پول بابت اینکه برنامه تو محیط اپ استور خودش هست رو نگیره

          • realtime
            realtime | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

            https://paddle.com/platform/in-app-purchase/

مطالب پیشنهادی