ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: برترین اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ برای بازگردانی فایل در اندروید

از دست رفتن دائمی اطلاعات، تهدیدی است که همواره کاربران پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند را دنبال می‌کند. خوشبختانه ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای بازگردانی فایل در اندروید توسعه پیدا کرده است که می‌توانند ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

از دست رفتن دائمی اطلاعات، تهدیدی است که همواره کاربران پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند را دنبال می‌کند. خوشبختانه ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای بازگردانی فایل در اندروید توسعه پیدا کرده است که می‌توانند جهت بازیابی دوباره اطلاعات مورد استفاده قرار گیرند.

فهرست مطالب

اپلیکیشن‌های بازگردانی فایل در اندروید

انتقال اطلاعات موجود روی حافظه داخلی موبایل به رایانه یا تهیه نسخه پشتیبان ابری، راه‌حلی ایده‌آل برای جلوگیری از حذف دائمی داده‌ها محسوب می‌شود. اما بسیاری از ما انجام چنین کاری را در بیشتر اوقات فراموش می‌کنیم و تنها نسخه موجود از فایل‌های مهم خود شامل عکس‌ها و فیلم‌ها را برای مدت طولانی روی حافظه گوشی هوشمند نگهداری می‌کنیم. در همین راستا بیشتر اپلیکیشن‌های بازگردانی فایل در اندروید روی داده‌های چند رسانه‌ای تمرکز دارند و سعی می‌کنند موارد حذف شده از گالری کاربر را دوباره احیاء کنند.

Deleted Photo Recovery

همانطور که از نام اپلیکیشن پیداست، Deleted Photo Recovery در زمینه بازگردانی تصاویر حذف شده از حافظه داخلی گوشی‌های اندرویدی فعالیت می‌کند. نحوه کار با برنامه بسیار ساده و آسان است و کاربران تنها باید گزینه Restore Deleted Photos را انتخاب کنند. سپس اپ اقدام به اسکن حافظه دستگاه می‌کند و لیستی از تصاویر حذف شده با قابلیت بازگردانی را نمایش می‌دهد. کاربر می‌تواند فایل‌های دلخواه را جهت بازیابی انتخاب کند.

Deleted Photo Recovery - Restore Deleted Photos

Deleted Photo Recovery - Restore Deleted Photos

سازنده: Smin photo recovery قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳.۳ مگابایت زبان:
Dumpster

اپلیکیشن Dumpster یکی از محبوب‌ترین عناوین توسعه یافته جهت بازگردانی فایل در اندروید است که امتیاز تحسین برانگیز ۴.۱ از میان بیش از ۴۵۰ هزار رای را در گوگل پلی دریافت کرده است. اگرچه تمرکز این برنامه بیشتر روی بازیابی ویدیوها و تصاویر حذف شده قرار دارد؛ اما از توانایی بازگردانی برنامه‌ها و سایر فایل‌ها نیز برخوردار است. عملکرد اصلی آن شبیه یک سطل زباله برای موبایل‌های اندرویدی است که می‌تواند از داده‌های حذف شده توسط کاربر نسخه پشتیبان تهیه کند؛ بدون آن که به دسترسی روت نیازی داشته باشد.

برخلاف سایر عناوین مشابه، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Dumpster سعی کرده‌اند تا محصول خود را با قابلیت‌های جدید به روز نگه دارند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، برخورداری از فضای ابری جهت تهیه نسخه پشتیبان است که به صورت نامحدود در اختیار کاربران نسخه پرمیوم قرار دارد. همچنین با قرار دادن رمز عبور روی اپلیکیشن، می‌توان از امنیت داده‌ها اطمینان بیشتری کسب کرد.

	 Dumpster - Recover Deleted Photos & Video Recovery

Dumpster - Recover Deleted Photos & Video Recovery

سازنده: Baloota قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:
DiskDigger photo recovery

برنامه DiskDigger یکی از عناوین قدیمی جهت بازیابی تصاویر از حافظه داخلی یا کارت حافظه جانبی برای سیستم عامل اندروید است که نیازی به روت ندارد. نسخه‌های جدیدتر اپ از قابلیت تعامل با سرویس‌های ابری بهره می‌برد و کاربران می‌تواند فایل‌های بازیابی شده را به صورت مستقیم در گوگل درایو و دراپ باکس آپلود کنند یا آن‌ها را از طریق ایمیل ارسال نمایند. همچنین امکان ذخیره دوباره فایل‌ها در محل جدیدی روی حافظه داخلی وجود خواهد داشت. با استفاده از نسخه پرمیوم امکان بازیابی فرمت‌های بیشتری وجود خواهد داشت.

البته توسعه‌دهنده ادعا دارد که در صورت روت نبودن گوشی، عملکرد اپلیکیشن DiskDigger محدود می‌شود و نمی‌تواند اسکن کامل دستگاه را برای یافتن فایل‌های حذف شده انجام دهد؛ اما اگر دستگاه روت شده باشد، تمامی قسمت‌های مختلف آن برای یافتن تصاویر و ویدیوها بررسی خواهد شد. کاربران می‌توانند به کمک گزینه Clean up اقدام به حذف دائمی فایل‌ها نیز کنند تا دیگر امکان بازگردانی آن‌ها وجود نداشته باشد. قابلیت Wipe free space هم امکانی مشابه را در اختیار افراد قرار می‌دهد و می‌تواند به فضای ذخیره‌سازی آزاد دستگاه اضافه کند.

	 DiskDigger photo recovery

DiskDigger photo recovery

سازنده: Defiant Technologies, LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.5 مگابایت زبان:
DigDeep Image Recovery

اپلیکیشن DigDeep Image Recovery از عناوین به نسبت قدیمی برای بازگردانی فایل در اندروید است که به تازگی آپدیتی جهت رفع مشکلات و باگ‌ها در اندروید ۱۰ و ۱۱ دریافت کرده است. پس از باز کردن برنامه، فرایند اسکن حافظه به صورت خودکار شروع می‌شود و پس از آن کاربر می‌تواند موارد قابل بازیابی را مشاهده کند. هرچقدر حجم حافظه داخلی دستگاه بیشتر باشد، فرایند اسکن به زمان زیادتری نیاز خواهد داشت. این اپ نیازی به دسترسی روت ندارد و از فرمت‌های jpg و jpeg در کنار png پشتیبانی می‌کند.

	 DigDeep Image Recovery

DigDeep Image Recovery

سازنده: GreatStuffApps قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: undefined مگابایت زبان:
WAMR

برنامه WAMR با سایر عناوین موجود در لیست کمی تفاوت دارد؛ زیرا جهت بازیابی پیام‌ها طراحی شده است. برای مثال اگر در یک چت پیام‌ها از سوی طرف مقابل حذف شوند، این اپ قادر با بازگردانی دوباره آن‌ها خواهد بود. همچنین کاربران می‌توانند تصاویر، ویدیوها، پیام‌های صوتی، گیف‌ها و استیکرها را نیز به کمک آن دوباره احیاء کنند. جدیدترین قابلیت آن نیز امکان دانلود استاتوس‌ها به شمار می‌رود.

سازنده ادعا دارد که پیام‌های ذخیره شده در WAMR به صورت رمزگذاری شده است و امکان دسترسی مستقیم به آن‌ها وجود ندارد. عملکرد اپلیکیشن براساس نوتیفکیشن‌ها است و می‌تواند تاریخچه‌ای از اعلان‌های نمایش داده شده را به سمت برساند. به همین دلیل اگر قابلیت نمایش نوتیفیکیشن یک پیام‌رسان غیرفعال باشد، برنامه مذکور قادر به بازیابی پیام‌های آن نخواهد بود.

WAMR - Recover deleted messages & status download

WAMR - Recover deleted messages & status download

سازنده: drilens قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:

نرم‌ افزارهای دسکتاپ برای بازگردانی فایل در اندروید

اگرچه اپلیکیشن‌های مخصوص موبایل می‌توانند جهت بازیابی تصاویر و ویدیوها مفید باشند، اما جهت بازگردانی فایل در اندروید به صورت حرفه‌ای و با محدودیت بسیار کمتر، می‌توان از نرم افزارهای دسکتاپ مخصوص بهره گرفت. اگر به دنبال احیاء فایل‌هایی حجیم یا فرمت‌هایی غیر معمول هستید، استفاده از چنین برنامه‌هایی نسبت به نسخه‌های موبایل، ارجحیت دارد.

Tenorshare UltData

در حال حاضر نرم افزار Tenorshare به عنوان بهترین گزینه برای بازگردانی فایل در اندروید شناخته می‌شود که ادعای بالاترین درصد موفقیت در احیاء فایل‌ها را دارد. بیش از ۶۰۰۰ دستگاه مختلف از سازندگان گوناگون مانند سامسونگ، شیائومی و هواوی توسط این برنامه پشتیبانی می‌شوند. امکانات آن بدون دسترسی روت قابل استفاده هستند و کاربران می‌توانند به تصاویر، ویدیوها و حتی پیام‌های حذف شده دسترسی داشته باشند و ویژگی اختصاصی برای پیام‌رسان واتساپ را هم ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از فرمت‌های مختلف توسط Tenorshare UltData موجب شده است تا حتی به مخاطبین حذف شده یا تاریخچه تماس‌ها هم دسترسی داشته باشد. البته برای بهره‌گیری از پتانسیل کامل آن، دسترسی روت مورد نیاز خواهد بود. امکان پیش‌نمایش فایل‌ها قبل از بازگردانی و بررسی کارت حافظه جانبی از سایر ویژگی‌های مهم برنامه محسوب می‌شوند.

Wondershare dr. fone

نرم افزار dr. fone ادعا دارد که اولین برنامه بازگردانی فایل در اندروید جهت استفاده شخصی است که بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در کارنامه خود دارد. همانند محصول Tenorshare، در این عنوان نیز شاهد پشتیبانی بیش از ۶۰۰۰ دستگاه مختلف اندرویدی هستیم. فایل‌هایی با فرمت‌های مختلف توسط آن قابل بازیابی هستند که می‌توان به فایل‌های صوتی، پیام‌های متنی، مخاطبین، ویدیوها، تصاویر و اسناد اشاره کرد. همچنین در گوشی‌های روت شده امکان دسترسی به پیام‌های واتساپ نیز وجود دارد.

چندین حالت بازیابی مخصوص حافظه داخلی، کارت حافظه و دستگاه‌های معیوب درون برنامه به صورت پیش‌فرض تعریف شده است. کاربران پس از یافتن فایل مورد نظر خود می‌توانند پیش‌نمایشی از آن را مشاهده کنند و در صورت نیاز تنها با چند کلیک اقدام به بازگردانی نمایند. جالب است بدانید که dr. fone می‌تواند در صورت نیاز اقدام به روت کردن دستگاه‌های اندرویدی کند.

EaseUS MobiSaver

شرکت EaseUS در زمینه توسعه نرم افزارهای ریکاوری مخصوص دسکتاپ سابقه طولانی دارد و برنامه‌ای نیز جهت بازگردانی فایل در اندروید عرضه کرده است. فرایند بازیابی بسیار ساده است و پس از اتصال موبایل یا تبلت به رایانه، بررسی فایل‌ها شروع خواهد شد. تعداد زیادی از دستگاه‌های جدید و قدیمی در فهرست پشتیبانی برنامه قرار دارند.

کاربران می‌توانند فایل‌هایی با فرمت‌های مختلف از جمله CSV و HTML را به کمک MobiSaver بازگردانی کنند. خوشبختانه استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نخواهد داشت و تمامی امکانات به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دارند. امکان فیلتر کردن فرمت‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های مهم نرم افزار گفته شده محسوب می‌شوند.

AirMore

برنامه AirMore گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که اهمیت زیادی به امنیت اطلاعات بازیابی شده، می‌دهند. بیشتر بخش‌های سیستم عامل اندروید از جمله مخاطبین، فایل‌های چندرسانه‌ای، تاریخچه تماس‌ها و اسناد توسط این نرم افزار پوشش داده می‌شوند. استفاده از AirMore بسیار آسان است و از رابط کاربری ساده و چشم‌نوازی بهره می‌برد. امکانات آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pika
    pika | ۲۲ مهر ۱۳۹۵

    گوشی که فلش شده چند درصد احتمال ریکاوری شدنش هست؟ گوشی فکتوری ریست چطور؟

  • farsam
    farsam | ۲۲ مهر ۱۳۹۵

    همه این اپ ها رو قبلا تست کردم هیچ کدوم کاربردی و موثر نیستن

مطالب پیشنهادی