ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک مدعی شد: کاهش ۵۰ درصدی نفرت‌پراکنی طی ۹ ماه گذشته

بعد از افشاگری‌های مدیر محصول سابق فیسبوک در مورد این پلتفرم و زیر سوال بردن عملکرد آن، اکنون قائم مقام این شرکت می‌گوید طی سه فصل قبلی، دیدگاه‌های نفرت‌انگیز در فیسبوک کاهش یافته‌اند و به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

بعد از افشاگری‌های مدیر محصول سابق فیسبوک در مورد این پلتفرم و زیر سوال بردن عملکرد آن، اکنون قائم مقام این شرکت می‌گوید طی سه فصل قبلی، دیدگاه‌های نفرت‌انگیز در فیسبوک کاهش یافته‌اند و به ۰.۰۵ درصد محتواهای منتشر شده یعنی حدود معادل ۵ محتوای انتشار یافته از هر ۱۰ هزار مورد رسیده است.

«فرانسیس هاوگن»، مدیرمحصول سابق فیسبوک چند وقت پیش در مقابل مجلس سنا حاضر شد و درباره تاثیر فیسبوک بر جامعه افشاگری کرد. حالا فیسبوک تلاش می‌کند از خود دفاع کند و می‌گوید طی سه فصل قبلی محتواهای عامل تفرقه و نفرت‌انگیز تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

فرانسیس هاوگن ادعا می‌کند که سرویس‌های این شرکت به جوانان آسیب می‌رسانند، عامل تفرقه هستند و باعث تضعیف دموکراسی می‌شوند. در جلسه افشاگری وی چندین بار فیسبوک با شرکت‌های تولیدکننده دخانیات مقایسه شده بود و هاوگن از اعتیاد کودکان به پلتفرم‌های این کمپانی سخن گفته بود.

فیسبوک با تلاش برای تغییر این وضعیت، به شهادت فرانسیس هاگن پاسخ می‌دهد. «گای روزن»، قائم مقام این شرکت ادعا می‌کند دیدگاه‌های نفرت‌انگیز در فیسبوک کاهش پیدا کرده است و به ۰.۰۵ درصد محتواهای منتشر شده یعنی حدود معادل ۵ محتوای انتشار یافته از هر ۱۰ هزار مورد رسیده است.

روزن معتقد است تمرکز بر حذف محتوا به عنوان تنها راهکار،‌ اشتباه است. وی می‌گوید راه‌های دیگری برای مقابله با نفرت‌پراکنی وجود دارد و فیسبوک قبل از حذف هرگونه مطلب باید در مورد آن مطمئن شود. این بدان معناست که برای جلوگیری از حذف اشتباه محتواها و محدود کردن دسترسی افراد و گروه‌ها، باید دقت کرد که اشتباهی رخ ندهد.

در واقع گاهی اوقات فیسبوک در مشخص کردن چنین محتواهایی ممکن است مسیر اشتباه را طی کند و به اشتباه برخی محتواها را به عنوان محتواهای نفرت‌انگیز مشخص کند. چنین سیستم حذف تهاجمی ممکن است مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

فرانسیس هاوگن در شهادت خود مدعی شده بود که فیسبوک فقط می‌تواند حجم محدودی از مطالب توهین آمیز را مورد توجه قرار دهد. هاوگن می‌گوید چنین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی به اندازه کافی کار نمی‌کنند. وی ادعا می‌‌کند که فیسبوک در برابر الگوریتم‌های ایمن‌تر و حتی برای به حداقل رساندن تعاملات نفرت‌انگیز و تفرقه‌آمیز مقاومت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی