ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ امکان نصب چند نسخه از یک اپلیکیشن را فراهم می‌کند

گوگل دیشب اندروید ۱۲ را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد اما به‌تازگی اطلاعات جدیدی درباره این به‌روزرسانی منتشر شده که از ارائه قابلیتی برای نصب همزمان چند نمونه از یک اپلیکیشن در اندروید ۱۲ خبر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

گوگل دیشب اندروید ۱۲ را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد اما به‌تازگی اطلاعات جدیدی درباره این به‌روزرسانی منتشر شده که از ارائه قابلیتی برای نصب همزمان چند نمونه از یک اپلیکیشن در اندروید ۱۲ خبر می‌دهد.

با توجه به اطلاعات موجود در سند CDD اندروید ۱۲، کاربران پیکسل می‌توانند به نوع پروفایل جدیدی برای اپلیکیشن‌ها به نام Clone دسترسی داشته باشند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد نمونه‌های جداگانه‌ای از یک اپلیکیشن را در کنار یکدیگر ایجاد کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند چند نسخه از یک اپلیکیشن پیام‌رسان را روی دستگاه خود داشته باشند.

این ویژگی که توسط کاربری به نام «میشال رحمان» در توییتر کشف شده، نیاز به استفاده از روش‌های جایگزین برای ساخت پروفایل‌های جداگانه را از بین می‌برد. CDD اندروید ۱۲ از قابلیت کپی پروفایل به عنوان یک نوع پروفایل کاربری خاص یاد می‌کند که می‌توان از آن برای اجرای سایر نمونه‌های اپلیکیشن‌های تک کاربره استفاده کرد.

فعلا اطلاعات بیشتری درباره این ویژگی در دسترس نیست و باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اپلیکیشن‌هایی از آن پشتیبانی خواهند کرد.

گوگل شب گذشته در رویداد پاییزی خود از پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو پرده برداشت و از انتشار اندروید ۱۲ برای گوشی‌های پیکسل خبر داد. طبق ادعای این شرکت، جدیدترین نسخه اندروید تا پایان سال ۲۰۲۱ برای گوشی‌های سامسونگ، وان پلاس، اوپو، ریلمی، ویوو و شیائومی هم عرضه خواهد شد.

اندروید ۱۲ با زبان طراحی جدید متریال یو (Material You) همه عناصر سیستم را بزرگ‌تر، برجسته‌تر و رنگی‌تر از قبل نشان می‌دهد. این نسخه دربرگیرنده بزرگ‌ترین تغییر ظاهری اندروید در چند سال اخیر است و قابلیت‌های متنوعی مثل ویجت‌های جدید، ساعت بزرگ در صفحه قفل، امنیت بیشتر در استفاده از دوربین، میکروفن و موقعیت مکانی و تغییر تم رنگی سیستم مطابق با تصویر پس‌زمینه را به ارمغان می‌آورد.

اکنون باید منتظر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند باشیم تا زمان‌بندی عرضه این سیستم عامل برای دستگاه‌های خود را اعلام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی