ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف تولید رنو کولئوس از ۲۰۲۳؛ شکست رسمی پروژه ساخت کراس اوور با نشان رنو

بر اساس یک گزارش جدید شرکت رنو قصدی برای عرضه نسل جدید کولئوس ندارد. این مدل که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ساخت کمپانی فرانسوی محسوب می‌شود، تاکنون در دو نسل راهی بازار شده و اگر گزارش مذکور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

بر اساس یک گزارش جدید شرکت رنو قصدی برای عرضه نسل جدید کولئوس ندارد. این مدل که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ساخت کمپانی فرانسوی محسوب می‌شود، تاکنون در دو نسل راهی بازار شده و اگر گزارش مذکور درست از آب دربیاید، پس از 2023 دیگر شاهد عرضه آن نخواهیم بود. این درحالیست که بازار خودرو در تمام کشورهای جهان مورد حمله خودروهای شاسی بلند و کراس اوور قرار گرفته و طی چندسال اخیر چنین خودروهایی سهم بسیار پر رنگی را در سبد فروش تمامی شرکت‌ها برعهده گرفته‌اند.

علت عدم عرضه نسل سوم کولئوس، به استراتژی اخیر رنو نسبت داده می‌شود. طبق این استراتژی رنو تا سال 2025 چهارده خودروی جدید توسعه خواهد داد که هفت مدل از آنها برقی هستند. هفت مدل دیگر هم شکاف‌های موجود را پر خواهند کرد.

علاوه‌بر این، کولئوس دیگر عنوان پرفروش‌ترین محصول رنو را در اختیار ندارد. این مساله در کنار تمرکز رنو بر عرضه مدل‌های برقی در کلاس‌های C و D باعث شده کولئوس زودتر از انتظار به پایان عمر خود برسد. پیش از این رنو اعلام کرده بود برای سال 2022 چهار مدل (غیر از کولئوس) را از خطوط تولید خود حذف می‌کند. با این حساب باید گفت این شرکت در عرض چند ماه آینده تولید 5 مدل از محصولات مختلف خود را متوقف خواهد کرد.

بد نیست اشاره کنیم نسل اول کولئوس در نمایشگاه خودروی پاریس 2006 رونمایی شد و تا سال 2017 روی خط تولید قرار داشت. نسل دوم کولئوس در نمایشگاه پکن 2016 پرده‌برداری شد. این نسل که بر مبنای پلتفرم CMF-CD گروه رنو نیسان توسعه یافته، سال گذشته متحمل جراحی خفیفی شد تا با چهره‌ای بروزتر به مصاف رقبا برود.

d2a7161f-2020-renault-koleos-facelift

آنطور که یکی از منابع نزدیک به رنو اعلام کرده، کولئوس در تابستان 2023 به پایان راه خود خواهد رسید. به غیر از این کراس‌اوور خوش‌استیل، تلیسمان، اسپیس و سنیک نیز از خطوط تولید حذف خواهند شد.

ناگفته نماند هر دو نسل رنو کولئوس تجربه حضور در بازار کشورمان را دارند. نسل اول این خودرو به خاطر طراحی نه چندان جذاب بیرونی و داخلی، نتوانست در برابر کره‌ای‌ها عرض اندام کند. اما نسل دوم با چهره زیبا و مدرن و امکانات مناسب موفق‌تر عمل کرد و توانست تا حدودی از اعتبار رنو دفاع کند.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی