ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب‌ام‌و سری 3 گرن لیموزین معرفی شد؛ جایگزینی ارزان‌ برای سری 7

شاخه ب‌ام‌و در هند، نسخه‌ای ویژه از سری 3 را برای بازار این کشور معرفی کرد. این نسخه که بر مبنای مدل گرن لیموزین (Gran Limousine) تولید شده، آیکانیک ادیشن (Iconic Edition) نام دارد و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شاخه ب‌ام‌و در هند، نسخه‌ای ویژه از سری 3 را برای بازار این کشور معرفی کرد. این نسخه که بر مبنای مدل گرن لیموزین (Gran Limousine) تولید شده، آیکانیک ادیشن (Iconic Edition) نام دارد و در مقایسه با مدل استاندارد، از چهره لوکس‌تر و کابین با کیفیت‌تر برخوردار است.

سری 3 گرن لیموزین امسال برای بازار هند معرفی شده و همانطور که می‌توان حدس زد، طول بدنه و فاصله محوری آن نسبت به سری 3 استاندارد رشد کرده است. این مدل طولی برابر با4,829  میلیمتر داشته و فاصله محوری آن 2,961 میلیمتر است. به عبارت دیگر این مدل در مقایسه با سری 3 استاندارد 110 میلیمتر بدنه طویل‌تری دارد. به گفته باواریایی‌ها گرن لیموزین با هدف پر کردن فاصله بین سری 3 و سری 5 طراحی و تولید شده است.

سری 3 گرن لیموزین

 برای تشخیص نسخه آیکانیک ادیشن از گرن لیموزین استاندارد، کافیست به جلوپنجره دقت کنیم، چرا که در آیکانیک ادیشن این المان نورپردازی شده است. ضمن اینکه در این نسخه چراغ‌های جلو و عقب بصورت استاندارد از نوع LED هستند. آیکانیک ادیشن بر مبنای گرن لیموزن لاکژری پک توسعه یافته و به رینگ‌های 18 اینچی و قطعات کرومی در قسمت‌های مختلف بدنه مجهز است.

در داخل کابین ب‌ام‌و امکان سفارش رنگ‌های سفید معدنی، مشکی کربنی و نقره‌ای کشمیری را در ترکیب با رنگ‌های مشکی و Cognac برای روکش صندلی‌ها فراهم کرده است. در این بخش دسته دنده از نوع کریستالی بوده و لوگوی موجود روی آن نورانی است.

سری 3 گرن لیموزین آیکانیک ادیشن از امکانات زیادی سود می‌برد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از صندلی‌های راحت راننده و سرنشین کناری با روکش چرم ورناسکا، بالشتک‌های مخصوص سر در صندلی‌های عقب و آویز کت، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای با فیلتر فعال کربن، سانروف پانوراما، نورپردازی، نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر 10.25 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت، سیستم صوتی هارمن کاردون با 16 اسپیکر و شارژ وایرلس.

طبق انتظاری که از یک ب‌ام‌و وجود دارد، این خودرو هم از انبوهی از سیستم‌های کمکی راننده سود می‌برد که دستیار پارک و دستیار دنده عقب از شاخص‌ترین آنها هستند. بد نیست بدانید دستیار دنده عقب همواره 50 متر پایانی را به خاطر سپرده و بطور خودکار آن را عینا برمی‌گردد. این ویژگی برای خروج از پارکینگ کاربرد دارد.

سری 3 گرن لیموزین آیکانیک ادیشن در دو تریم 330Li و 320Ld عرضه می‌شود. نیروبخش تریم 330Li یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی است که توانایی تولید 258 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. تریم 320Ld هم نیروی خود را از یک موتور 2 لیتری دیزلی با 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. هر دوی این موتورها به یک گیربکس 8 سرعته خودکار استپ‌ترونیک اسپرت متصل هستند. دنده‌های این گیربکس از طریق پدال‌های پشت فرمان تعویض شده و نیرو از طریق آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد با دو تریم 330Li و 320Ld به ترتیب 6.2 و 7.6 ثانیه اعلام شده است.

به گفته ب‌ام‌و، سری 3 گرن لیموزین آیکانیک ادیشن به تعداد محدود و در کارخانه چنای تولید خواهد شد. این خودرو با پرداخت 5,350,000 روپیه (معادل 71 هزار دلار) برای تریم 330Li و 5,490,000 روپیه (معادل 73 هزار دلار) برای تریم 320Ld قابل خرید است.

شایان ذکر است باواریایی‌ها در استرالیا نیز نسخه آیکانیک ادیشن از سری 3 را معرفی کرده‌اند. این مدل بر مبنای تریم 330i با فاصله محوری استاندارد و مجهز به M پکیج توسعه یافته و تنها 200 دستگاه از آن عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی