ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ آلفابت منتشر شد؛ سود و درآمدی بالاتر از انتظار تحلیلگران

گزارش مالی آلفابت مربوط به سه ماهه سوم ۲۰۲۱ نشان می‌دهد سود و درآمد این شرکت در فصل سوم سال جاری میلادی فراتر از برآوردهای تحلیلگران بوده. کمپانی مادر گوگل در این بازه زمانی درآمد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

گزارش مالی آلفابت مربوط به سه ماهه سوم ۲۰۲۱ نشان می‌دهد سود و درآمد این شرکت در فصل سوم سال جاری میلادی فراتر از برآوردهای تحلیلگران بوده. کمپانی مادر گوگل در این بازه زمانی درآمد ۶۵.۱۲ میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

بعد از انتشار این خبر، ارزش سهام آلفابت تغییر زیادی نداشت. بر اساس برآوردهای «Refinitiv» درآمد و سود آلفابت در فصل سوم ۲۰۲۱ در مقایسه با برآوردهای وال استریت به شرح زیر است:

  • سود هر سهم (EPS): ۲۷.۹۹ دلار در مقایسه با پیش‌بینی ۲۳.۴۸ دلار
  • درآمد: ۶۵.۱۲ میلیارد دلار در مقابل ۶۳.۳۴ میلیارد دلار پیش بینی شده
  • درآمد حاصل از تبلیغات یوتیوب: ۷.۲ میلیارد دلار در مقابل ۷.۴ میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد فضای ابری گوگل:  ۴.۹۹ میلیارد دلار در مقابل ۵.۰۷ میلیارد دلار مورد انتظار
  • هزینه های جذب ترافیک (TAC): ۱۱.۵۰ میلیارد دلار در مقابل ۱۱.۱۶ میلیارد دلار مورد انتظار

گفتنی است براساس این گزارش، درآمد حاصل از تبلیغات گوگل رقمی در حدود ۴۳ درصد افزایش یافته و به ۵۳.۱۳ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل درآمد حاصل از تبلیغات در گوگل ۳۷.۱ میلیارد دلار گزارش شده بود.

همچنین درآمد حاصل از تبلیغات یوتیوب به ۷.۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته است. این در حالی است که سال گذشته در مدت مشابه این رقم ۵.۰۴ میلیارد دلار بوده است.

«روث پورات»، مدیر مالی آلفابت در تماسی با تحلیلگران اعلام کرد که ویژگی‌های جدید مربوط به حریم خصوصی، تاثیر متوسطی بر درآمدهای یوتیوب داشته‌اند. وی همچنین افزود تمرکز بر حریم خصوصی، یکی از موضوعات اصلی است که به صورت پیوسته به آن توجه نشان می‌دهند.

گفتنی است براساس توییت منتشر شده «جان ارلیچمن»، فعال حوزه های مالی، درآمد گوگل در فصل سوم سال‌های گذشته روند صعودی داشته است.

«فیلیپ شیندلر»، مدیر ارشد بازرگانی گوگل نیز می‌گوید خرده فروشی بزرگترین عامل رشد درآمد تبلیغاتی سال به سال این شرکت بوده است. همچنین وی تاکید می‌کند که هزینه‌های مربوط به محتواهای رسانه‌ای نیز قابل توجه بوده است. شیندلر همچنین به این موضوع اشاره کرده که همه‌گیری کرونا در کشورهای مختلف، مشکلاتی را برای این شرکت به وجود آورده است.

درآمد در بخش فضای ابری گوگل با ۴۵ درصد افزایش به ۴.۹۹ میلیارد دلار رسیده است و به علاوه زیان عملیاتی از ۱.۲۱ میلیارد دلار به ۶۴۴ میلیون دلار کاهش یافته است. آلفابت سرمایه‌گذاری هنگفتی روی واحدی که توسط «توماس کوریان»، مدیر سابق اوراکل رهبری می‌شود، انجام داده است تا بتواند با وب سرویس آمازون و مایکروسافت آژور رقابت کند.

درآمد سایر بخش‌ها نیز شامل خودروهای خودران Waymo از ۱۷۸ میلیون دلار به ۱۸۲ میلیون دلار افزایش یافته است و زیان از ۱.۱ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱.۲۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. مدیرمالی آلفابت می‌گوید این شرکت در سه ماهه سوم ۶۰۰۰ کارمند استخدام کرده و انتظار می‌رود تعداد کارمندان این شرکت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی نیز افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی