ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

الگوریتم جدید زمان خودکشی احتمالی نوجوانان را با دقت ۹۱ درصد پیش‌بینی می‌کند

محققان دانشگاه‌های بریگم یانگ، جانز هاپکینز و هاروارد الگوریتمی توسعه داده‌اند که ظاهرا می‌تواند با بررسی افکار و رفتارسنجی، احتمال خودکشی نوجوانان با دقت ۹۱ درصد پیش‌بینی کند. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که محققان می‌توانند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۸

محققان دانشگاه‌های بریگم یانگ، جانز هاپکینز و هاروارد الگوریتمی توسعه داده‌اند که ظاهرا می‌تواند با بررسی افکار و رفتارسنجی، احتمال خودکشی نوجوانان با دقت ۹۱ درصد پیش‌بینی کند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد که محققان می‌توانند با دقت بالایی پیش‌بینی کنند که کدام یک از نوجوانان افکار خودکشی در سر می‌پرورانند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

مایکل بارنز یکی از محققان این مطالعه و معاون دانشکده علوم زیستی BYM عنوان می‌کند:

خودکشی دومین عامل مرگ و میر در بین نوجوانان ایالات متحده است. بنابراین بسیار مهم است که ما درک بهتری از عوامل خطر و عوامل محافظتی مرتبط با این اتفاق دلخراش داشته باشیم.

محققان با انتشار مقاله‌ای در این زمینه اعلام کردند که آزارهای مجازی به عنوان یکی مهم‌ترین فاکتورهای خطرناک در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد افکاری در زمینه خودکشی در میان نوجوانان گردد.

خودکشی

محققان داده‌های حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستانی را به همراه اطلاعات دانش‌آموزان دیگری تجزیه و تحلیل کردند که در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در نظرسنجی سلامت شرکت کرده بودند. داده‌های جمع‌آوری شده شامل پاسخ به بیش از ۳۰۰ سؤال نظرسنجی و بیش از ۸۰۰۰ اطلاعات جمعیتی است که در مجموع ۱.۲ میلیارد داده برای انجام این پژوهش پردازش شده است.

محققان سپس الگوریتم‌های مختلفی را روی داده‌ها اعمال کردند و با کشف یک مدل یادگیری ماشینی به طور دقیق می‌توانند پیش‌بینی کنند کدام نوجوان بر اساس داده‌های ارائه شده افکار و رفتارهای خودکشی دارند.

در این تحقیق مشخص شده که زنان (۱۷.۷ درصد) بیشتر از مردان (۱۰.۸ درصد) افکار و رفتار خودکشی را تجربه می‌کنند. همچنین آن دسته از نوجوانانی که پدری در خانه ندارند، ۷۲.۶ درصد بیشتر از سایر نوجوانان تمایل به خودکشی دارند. مهم‌تر از همه اینکه دانشمندان عوامل رایج منجر به رفتارهای خودکشی را نیز کشف کرده‌اند.

  • تهدید یا آزار از طریق رسانه‌های دیجیتال
  • آزار و اذیت دانش‌آموزی در مدرسه
  • مشاجرات جدی خانوادگی

به گفته این تیم تحقیقاتی پیامدهای این پژوهش برای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های آینده حیاتی است. آن‌ها امیدوار هستند که سیاستگذاران از نمایه خطر STB و رتبه‌بندی‌های مربوط به آن برای تهیه خدمات، منابع و ارزیابی‌های مدرسه، جامعه و محیط خانواده استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی