ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم AMD در بازار پردازنده‌های x86 به بالاترین سطح در ۱۵ سال اخیر رسید

گزارشی جدید نشان می‌دهد که سهم AMD از بازار x86 به ۲۴.۶ درصد رسیده و نسبت به فصل قبلی افزایش ۲.۱ درصدی را تجربه کرده است. اینتل همچنان با ۷۵.۴ درصد پیشتاز است، اما می‌تواند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گزارشی جدید نشان می‌دهد که سهم AMD از بازار x86 به ۲۴.۶ درصد رسیده و نسبت به فصل قبلی افزایش ۲.۱ درصدی را تجربه کرده است. اینتل همچنان با ۷۵.۴ درصد پیشتاز است، اما می‌تواند صدای گام‌های AMD را بشنود.

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی Mercury Research، شرکت AMD همچنان در حال افزایش سهم خود از بازار x86 است و اکنون حدود یک چهارم بازار را در اختیار دارد. این شرکت علاوه بر رشدی که در کل بازار x86 داشته، در بازار x86 لپ‌تاپ‌ها هم بسیار خوب عمل کرده. سهم AMD در این بخش با افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به پارسال برای اولین بار به رقم تاریخی ۲۲ درصد رسیده است.

افزایش سهم AMD در بازار لپ‌تاپ با رکورد فروش جدیدی همراه بوده است. این شرکت در فصل سوم ۲۰۲۱ از بازار x86 لپ‌تاپ‌ها به سهم درآمد ۱۶.۲ درصدی دست یافته که به ترتیب نشانگر افزایش فصلی و سالانه ۱.۳ و ۳.۹ درصدی است. با توجه به این که بازار پردازنده‌های x86 یک بازار دو قطبی است، افزایش سهم AMD به معنای کاهش سهم اینتل تلقی می‌شود.

شرکت AMD در سال‌های اخیر بخشی از بهترین پردازنده‌ها را روانه بازار کرده و طبیعی است که عملکرد موفقی از خود به جا گذاشته باشد. بیشترین سهم AMD در کل بازار x86 به فصل چهارم سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد، زمانی که این شرکت ۲۵.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. با این حساب، فقط ۰.۷ درصد دیگر لازم است تا AMD رکورد قبلی خود را بشکند.

ولی از سوی دیگر اینتل هم به خاطر معرفی پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake احتمالا به‌زودی فروش خوبی را تجربه خواهد کرد. این پردازنده‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و با فاصله زیادی پردازنده‌های فعلی اینتل و AMD را پشت سر می‌گذارند. AMD هم احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ از پردازنده‌های Zen4 رونمایی خواهد کرد ولی هنوز زمان زیادی تا آن مقطع باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی