ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرتمندترین نواده جیپ؛ معرفی هنسی ماکسیموس ۱۰۰۰ اسب بخاری

شرکت هنسی که یکی از معروف‌ترین تیونرهای جهان خودرو به شمار می‌رود، پس از رم 1500 TRX این بار به سراغ پیکاپ تنومند جیپ گلادیاتور رفته و با بازنگری در بخش‌های فنی و ظاهری آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

شرکت هنسی که یکی از معروف‌ترین تیونرهای جهان خودرو به شمار می‌رود، پس از رم 1500 TRX این بار به سراغ پیکاپ تنومند جیپ گلادیاتور رفته و با بازنگری در بخش‌های فنی و ظاهری آن را به یک سوپر پیکاپ بسیار هیجان‌انگیز با نام ماکسیموس تبدیل کرده است. این پیکاپ جان‌سخت حالا به لطف هنسی 1000 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در عرض تنها 3.9 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت برساند.

جیپ گلادیاتور در مدل استاندارد نیروی خود را از یک موتور 3.6 لیتری V6 دریافت می‌کند. اولین گام در پروژه ماکسیموس تعویض این موتور با موتور 6.2 لیتری V8 هلکت بوده است. این کار البته به هیچ وجه ساده نیست و نیاز به جدا شدن بدنه از شاسی دارد تا مهندسین بتوانند موتور مذکور را روی شاسی سوار کنند.

موتور هلکت در حالت استاندارد 707 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور دارد، اما از دید هنسی این ارقام برای ماکسیموس کفایت نمی‌کنند! به همین خاطر این تیونر مشهور با اعمال تغییراتی، خروجی موتور مذکور را به هزار اسب بخار قدرت و 1264 نیوتن متر گشتاور ارتقا داده است. همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، با اتکا به این موتور توانمند جیپ گلادیاتور تیونینگ هنسی یا همان ماکسیموس حالا می‌تواند در عرض فقط 3.9 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت برساند.

به غیر از موتور، در سیستم تعلیق گلادیاتور نیز بازنگری‌هایی صورت گرفته که از جمله آنها باید به استفاده از کیت افزایش ارتفاع 6 اینچی ساخت شرکت King، گاردان‌های مقاوم‌تر، اکسل‌های Dana 60، استفاده از رینگ‌های آلومینیومی و تایرهای آفرود BFGoodrich اشاره کرد. در کنار این‌ها مشتریان می‌توانند آپشن‌هایی نظیر سپرهای اختصاصی برای جلو و عقب، نورافکن‌های LED و رکاب‌های جانبی را سفارش دهند.

وجود این تغییرات و آپشن‌ها به معنای اینست که هنسی ماکسیموس نه تنها در مسیر مستقیم و شتابگیری‌های آنی، بلکه در مسیرهای آفرود نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی