ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای وارد صنعت باتری حالت جامد شد آینده در دست کره‌ای‌ها

باتری‌های حالت جامد آینده نزدیک صنعت خودروسازی هستند و شرکت هیوندای نیز به خوبی از این مسئله آگاهی دارد. شرکت Factorial Energy که تولید کننده باتری های حالت جامد است به روشی جدید دست پیدا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

باتری‌های حالت جامد آینده نزدیک صنعت خودروسازی هستند و شرکت هیوندای نیز به خوبی از این مسئله آگاهی دارد. شرکت Factorial Energy که تولید کننده باتری های حالت جامد است به روشی جدید دست پیدا کرده که توجه هیوندای و کیا را به خود جلب کرده است.

در حال حاضر بزرگ ترین مشکل باتری‌های لیتیوم یونی فعلی برد حرکتی و خطر آتش سوزی آنها است و دلیل اصلی آن استفاده از الکترولیت مایع با قابلیت اشتعال بسیار بالا است.

حال هیوندای قصد دارد تا یک شراکت تجاری جدید با Factorial Energy ایجاد کند و به تولید و توسعه این دست از باتری‌ها برای خودروهای برقی خود بپردازد.

در حال حاضر میزان چگالی انرژی باتری ساخته شده توسط این شرکت برابر با 159 کیلووات ساعت بر 0.45 کیلوگرم ست. هدف Factorial رسیدن به عدد 181 کیلووات ساعت بر 0.45 کیلوگرم است. در حال حاضر باتری محصولات شرکت تسلا چگالی انرژی برابر با 136 کیلووات ساعت بر 0.45 کیلوگرم دارند.

این همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلفی از جمله سلول، ماژول و سیستم صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر هیوندای مدل loniq و کیا مدل Niro را در بازار خودروهای برقی دارد و این شرکت کره‌ای که سابقه خودروسازی آن از نظر زمانی در یک نقطه با کشور ما قرار دارد در حال دستیابی و رسیدن به جدیدترین فن آوری‌های روز از جمله باتری‌های حالت جامد و... است.

در حال حاضر هر دو خودروساز جا پای محکمی در بازار آمریکای شمالی و حتی اروپا دارند و محصولات هر دو شرکت از نظر طراحی ظاهری و داخلی جز محبوب ترین محصولات در کلاس های مختلف است.

پیش از این در مطلبی به باتری‌های حالت جامد پرداخته بودیم که می‌توانید برای آگاهی بیشتر از باتری حالت جامد آن را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 7.62mm
    7.62mm | ۲۱ آبان ۱۴۰۰

    البته تکنولوژی باتری Blade Battery شرکت BYD مشکل آتش سوزی باتری رو کاملا رفع کرده و احتمالا تسلا هم در مدل 3 از اون استفاده کنه.

مطالب پیشنهادی