ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار در دنیای اندروید: یک گوشی با دیمنسیتی ۲۰۰۰ امتیاز بالاتر از ۱ میلیون گرفت

مشخصات یکی از گوشی‌های ویوو با تراشه دیمنسیتی ۲۰۰۰ در بنچمارک آنتوتو فاش شده که به نظر می‌رسد اولین گوشی اندرویدی با امتیاز بالاتر از ۱ میلیون در این بنچمارک محسوب می‌شود. نتیجه تست بنچمارک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مشخصات یکی از گوشی‌های ویوو با تراشه دیمنسیتی ۲۰۰۰ در بنچمارک آنتوتو فاش شده که به نظر می‌رسد اولین گوشی اندرویدی با امتیاز بالاتر از ۱ میلیون در این بنچمارک محسوب می‌شود.

نتیجه تست بنچمارک آنتوتو یکی از گوشی‌های ویوو با شماره مدل V2184 توسط برخی منابع از جمله Ice Universe و Digital Chat Station منتشر شده که نمره این گوشی را ۱,۰۰۲,۲۲۰ نشان می‌دهد. البته آنتوتو هنوز صحت این تست را تایید نکرده است.

دیمنسیتی

هم اکنون، گوشی گیمینگ رد مجیک ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ موفق به کسب امتیاز ۸۵۸,۷۳۴ در آنتوتو شده و در این زمینه برترین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود. تنها مدل‌های آیپد پرو اپل با تراشه M1 امتیاز بالای یک میلیون را ثبت کرده‌اند.

طبق اطلاعات جدید مدیاتک که به تازگی عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه موبایل جهان را کسب کرده، تراشه‌ پرچمدار بعدی‌اش را بر اساس فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC تولید می‌کند. از طرفی دیگر، کوالکام و سامسونگ به عنوان دو رقیب اصلی هم از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ می‌کنند.

گفته می‌شود که تراشه دیمنسیتی ۲۰۰۰ شامل یک هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته A510 خواهد بود. علاوه بر این، ظاهرا تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ نیز به همان هسته X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز مجهز خواهند بود.

انتظار می‌رود هر سه چیپست از نظر عملکرد پردازنده یکسان باشند، اما GPU آن‌ها متفاوت است. دیمنسیتی ۲۰۰۰ از پردازشگر گرافیکی Mali-G710 MC10، اگزینوس ۲۲۰۰ از AMD RDNA 2 و اسنپدراگون ۸۹۸ از آدرنو ۷۳۰ بهره خواهد برد.

کوالکام احتمالا در تاریخ ۹ آذر (۳۰ نوامبر) از اسنپدراگون ۸۹۸ رونمایی خواهد کرد، بنابراین مدیاتک تنها چند هفته فرصت دارد تا دیمنسیتی ۲۰۰۰ را معرفی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی