ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نینتندو سوییچ با مدل OLED دوباره پرفروش‌ترین کنسول آمریکا شد

سونی ماه گذشته با کنسول پلی استیشن ۵ توانست به سلطنت ۳۳ ساله نینتندو سوییچ بر بازار آمریکا پایان دهد. ولی این برتری کوتاه مدت بود و نینتندو به لطف عرضه نسخه OLED سوییچ دوباره ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

سونی ماه گذشته با کنسول پلی استیشن ۵ توانست به سلطنت ۳۳ ساله نینتندو سوییچ بر بازار آمریکا پایان دهد. ولی این برتری کوتاه مدت بود و نینتندو به لطف عرضه نسخه OLED سوییچ دوباره موفق شد جایگاه خود را پس بگیرد و تاج پادشاهی را بر سر بگذارد.

طبق اعلام نینتندو، کنسول سوییچ در مجموع در ماه اکتبر ۷۱۱ هزار دستگاه فروش داشته که ۳۱۴ هزار عدد آن‌ها مربوط به نسخه OLED بوده است. شرکت تحقیقاتی NPD Group می‌گوید نینتندو سوییچ با این آمار از نظر تعداد و ارزش دلاری در ماه اکتبر به پرفروش‌ترین کنسول بازار آمریکا تبدیل شده است. البته در تمام طول سال ۲۰۲۱، پلی استیشن ۵ از نظر دلاری و سوییچ از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده پرفروش‌ترین کنسول محسوب می‌شوند.

«داگ بوزر»، رئیس بخش آمریکای نینتندو می‌گوید: «ما این آمار را به عنوان آغازی قدرتمندانه برای مدل OLED نینتندو سوییچ و شاخصی برای نمایش عملکردی می‌دانیم که در فصل تعطیلات پیش رو می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم.» البته بوزر اذعان دارد که این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۳ درصد کمتر است.

نینتندو چندی قبل پیش‌بینی فروش خود را پایین آورد و اکنون انتظار دارد که در بازه زمانی آوریل ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ حدود ۲۴ میلیون کنسول بفروشد. این آمار به خاطر کمبود جهانی تراشه حدود ۱.۵ میلیون کمتر شده است. بوزر بعید می‌داند که شرایط زنجیره تامین به این زودی‌ها تغییر کند:

«بسیاری از صنایع مدت زیادی است که با این چالش‌ها روبرو بوده‌اند. در تلاشیم تا برای خریدهای فصل تعطیلات از جمله برای مدل OLED نینتندو سوییچ پاسخگوی تقاضا باشیم…اما به‌رغم همه تلاش‌ها، هنوز تردیدهای زیادی وجود دارد. توصیه می‌کنم که اگر در تعطیلات پیش رو محصول مورد نظر خود را دیدید، آن را بخرید.»

افزون بر این، به گفته بوزر، بازی Metroid Dread که هشتم اکتبر در کنار سوییچ OLED منتشر شد، تاکنون ۸۵۴ هزار نسخه فروش داشته و بهترین آغاز عرضه بازی‌های Metroid را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی