ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین آیفون دنیا با USB-C در مزایده‌ای با قیمت ۸۶ هزار دلار به فروش رفت

مزایده فروش آیفون X با درگاه USB-C به پایان رسید و این دستگاه نهایتا با قیمت باورنکردنی ۸۶,۰۰۱ دلار فروخته شد. در این مزایده ۱۱۶ پیشنهاد ثبت شد که اکثر آن‌ها ظرف سه روز نخست ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

مزایده فروش آیفون X با درگاه USB-C به پایان رسید و این دستگاه نهایتا با قیمت باورنکردنی ۸۶,۰۰۱ دلار فروخته شد. در این مزایده ۱۱۶ پیشنهاد ثبت شد که اکثر آن‌ها ظرف سه روز نخست مزایده ارائه شده بودند.

یک مهندس رباتیک به نام «کن پیلونل» حدود یک ماه پیش ویدیویی درباره نحوه کارگذاری درگاه USB-C روی آیفون X را منتشر کرد. این ویدیو تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار بازدید داشته و بحث‌های زیادی پیرامون آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها صورت گرفته است. این گوشی هفته گذشته روی وب‌سایت eBay به مزایده گذاشته شد و حالا یک فرد ثروتمند آن را به قیمتی بالغ بر ۸۶ هزار دلار تصاحب کرده است.

پیلونل به خریدار تضمین داده که آیفون USB-C واقعا کار می‌کند اما نباید آن را ریستور، آپدیت یا ریست کرد. به‌علاوه، توصیه شده که از این دستگاه به عنوان گوشی اصلی استفاده نشود و کسی کیس آن را باز نکند. پیلونل در توضیحات آگهی این مزایده نوشته بود: «اساسا هر کاری بخواهید می‌توانید با این گوشی بکنید، اما اگر دستگاه را از کار انداختید، انتظاری از من نداشته باشید. این گوشی فقط یک نمونه اولیه است.»

در ویدیویی که از سوی پیلونل منتشر شده، او توضیح می‌دهد که علاوه بر مهندسی معکوس کانکتور C94، مجبور بوده یک برد مدار سفارشی بسازد، اتصالات را آزمایش و مسیریابی کند و بخش‌های مختلف درگاه USB-C را در درون کیس کوچک آیفون جا دهد.

اگرچه اپل در برخی محصولات خود از جمله آیپد و مک به استفاده از درگاه USB-C روی آورده، اما آرزوی کاربران برای استفاده از این درگاه روی آیفون هنوز برآورده نشده است. اتحادیه اروپا در تلاش است تا شرکت‌های فناوری از جمله اپل را به استفاده از درگاه یکسان USB-C وادار کند. در عین حال، کاربران حرفه‌ای می‌توانند با دنبال کردن راهنمای پیلونل درگاه USB-C را به آیفون خود اضافه کنند، هرچند هیچ تضمینی برای موفقیت در این راه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی