ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

سرمایه‌گذاری عظیم همراه اول در سرویس‌های دیجیتال: عزم جدی برای تحول

قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول، سرمایه‌گذاری‌های عظیم این اپراتور در سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال را نشان از عزم جدی آن‌ها برای تحول دیجیتال دانست. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین اختتامیه جشنواره ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۵

قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول، سرمایه‌گذاری‌های عظیم این اپراتور در سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال را نشان از عزم جدی آن‌ها برای تحول دیجیتال دانست.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین اختتامیه جشنواره بازی‌های واقعیت مجازی و افزوده (VR-AR) که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت همراه اول برنامه ریزی شده بود، امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم که «صادق پژمان»، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «حمید بهروزی» قائم مقام مدیرعامل همراه اول، «سیاوش بیات سرمدی» معاون فناوری اطلاعات همراه اول، مدیرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازی‌سازان جوان ایرانی حضور داشتند، بازی‌های برتر به نمایش گذاشته شدند.

همراه اول دارای چهار حوزه اثرگذار در زمینه بازی‌های ویدئویی و دیجیتال

قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه همراه اول خود را پیشرو در زمینه توسعه این صنعت در کشور می‌داند، اظهار کرد:

«همراه اول در حوزه دیجیتال چه از لحاظ زیرساختی و چه پلتفرمی که نیاز این صنعت است، پیشرو است. در مجموعه همراه اول «چهار حوزه» اثرگذار در زمینه بازی‌های ویدئویی و دیجیتال داریم؛ اول شرکت «ایبیکام» است که وظیفه توسعه پلتفرم‌های دیجیتال را برعهده دارد. دوم «هاب بهشتی» است که در زمینه بازی‌های موبایلی حمایت‌های مختلفی را دارد و شرکت‌های فعال در این عرصه می‌توانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند. سوم شرکت «حرکت اول» است که نقش سرمایه گذار گروه همراه اول در حوزه های خطرپذیر را دارد و اخیرا هم وارد مذاکره با مجموعه های بازی ساز شده است؛ نهایتا هم «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» که مرکزی تازه تاسیس است و هدفش توسعه زیرساخت ها و پلتفرم های دیجیتالی است.»

بهروزی خاطر نشان کرد مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اکنون در حوزه بازی‌های آموزشی مشغول فعالیت است و لذا اگر تیم‌هایی علاقه‌مند به کار در این حوزه هستند، می‌توانند وارد مذاکره با این مجموعه شوند.

وی با بیان اینکه عزم جدی برای تقویت پلتفرم‌های دیجیتال دارند، گفت: «سرمایه‌گذاری‌های همراه اول در پلتفرم‌هایی نظیر شاد، ذره‌بین و روبیکا که کاربران میلیونی روزانه دارند، نشان از عزم اپراتور اول تلفن همراه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیجیتال دارد.»

بهروزی همچنین از توسعه تکنولوژی نسل پنجم توسط همراه اول گفت و یادآور شد این تکنولوژی نویدبخش سرعت بالا و تاخیر پایین است که فرصت ویژه‌ای برای بازی‌های آنلاین فراهم می‌کند.

نقش پررنگ سرمایه‌گذاری اپراتورها بر بازی‌های ویدئویی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در صنعت بازی‌های ویدئویی و دیجیتال داریم، اظهار کرد: «در جهان سرمایه درگردش 150 میلیارد دلاری برای این قبیل بازی ها در سال 2020 ثبت شده و رقم 4300 میلیارد تومان هزینه کرد بازی سازان کشور ما براساس پایش سال 1398 بوده است.»

وی ضمن تقدیر ویژه از همراه اول بابت حمایت همه جانبه از این رویداد افزود: «نقش اپراتورهای تلفن همراه در سرمایه‌گذاری روی این اکوسیستم بسیار پررنگ است؛ زیرا از طرفی هم علاقه مردم به موبایل و بازی‌های موبایلی است؛ از طرف دیگر بازدهی اقتصادی بازی‌های ویدئویی مثبت است.»

جوایزی که در اختتامیه این جشنواره اهدا شد به تیم اول 70 میلیون تومان، تیم دوم 50 میلیون تومان، تیم سوم 30 میلیون تومان و پنج جایزه 6 میلیون تومانی به بازی‌های برتر بود.

گفتنی است برای شرکت در این جشنواره کافی بود تا تمامی بازی‌سازانی که بازی‌هایی در این حوزه تولید کرده و توسعه داده‌اند، بدون در نظر گرفتن سال انتشار بازی، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. مهلت شرکت و ارسال آثار برای این جشنواره از 15 تا 26 شهریور ماه 1400 بود که نهایتا تعداد آثار ارسالی برای داوری به بیش از 60 مورد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی