ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فیسکر Ocean معرفی شد؛ شاسی‌بلند برقی جدید طراح سابق بی ام و

فیسکر سابقه طراحی و عرضه محصول گران قیمت برقی خود فیسکر کارما را در کارنامه خود دارد اما این اولین بار است که یک شاسی بلند جدید با نام فیسکر Ocean را عرضه می‌کند. خودرویی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

فیسکر سابقه طراحی و عرضه محصول گران قیمت برقی خود فیسکر کارما را در کارنامه خود دارد اما این اولین بار است که یک شاسی بلند جدید با نام فیسکر Ocean را عرضه می‌کند. خودرویی که بازهم در رده کراس اوورهای برقی سایز متوسط نظیر تسلا مدل Y و فورد ماستنگ مک E قرار می‌گیرد.

فیسکر Ocean قرار است در خط تولید Graz اتریش تولید شود و برد حرکتی آن بسته به مدل آن در حدود 402 تا 563 کیلومتر است. قیمت پایه این محصول نیز برابر با 37.499 دلار است که با مشوق‌های دولتی و حذف مالیات بهای نهایی آن کمتر نیز می‌شود.

شرکت فیسکر توسط هنریک فیسکر، طراح سابق بی ام و تاسیس شده است و محصول جدید طراحی شده توسط هنریک فیسکر ابعادی برابر با تسلا مدل Y و فورد موستانگ Mach-E دارد. فاصله بین دو محور این محصول برابر با 2.91 متر است و از طراحی قرار گیری چرخ‌ها در چهارگوشه بهره می‌برد و شکل ظاهری جعبه مانندی دارد.

در داخل اتاق نیز از زبان طراحی ساده و عاری از دکمه و کلید پیروی شده است و از این نظر باید آن را مشابه با محصولات شرکت تسلا دانست. با این وجود Ocean یک صفحه نمایش بزرگ با قابلیت چرخش دارد. پیش از این چنین چیزی در خودروها دیده نشده بود. این صفحه نمایش 17.1 اینچی قابلیت چرخش عمودی و افقی را دارد.

فیسکر از مواد قابل بازیافت در داخل اتاق استفاده کرده است و تقریبا تمامی پلاستیک‌ها، پارچه‌ها و...از مواد قابل بازیافت هستند.

در مجموع 3 تریم مختلف برای Ocean عرضه خواهد شد و دو مدل تک محور و دو محور به بازار عرضه خواهد شد. مدل پایه محور متحرک جلو خواهد بود و برد حرکتی آن برابر با 402 کیلوکتر است و قدرت موتور نیز برابر با 275 اسب بخار است. برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت نیز به تنها 6.9 ثانیه زمان احتیاج دارد.

برد حرکتی مدل چهارچرخ متحرک نیز برابر با 563 کیلومتر است و از دو موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 540 اسب بخار و برچسب قیمتی 49.999 دلار بهره می‌برد.

در نتیجه افزایش قدرت این مدل در عرض 3.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با انتخاب بسته Extreme قدرت خروجی 10 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند و حداکثر برد حرکتی نیز 16 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.6 ثانیه زمان احتیاج دارد.

فیسکر از دو نوع سلول باتری استفاده میکند که اولی از نوع لیتیوم یونی فسفات در مدل پایه و دومی از نوع نیکل منیزیوم کوبالت است که در مدل رده بالا استفاده می‌کند. این باتری ها توسط شرکت رده بالای چینی یعنی (CATL) طراحی و ساخته شده است.

فیسکر امکان انتخاب آپشن سقف سولار را نیز ممکن کرده است.

همچنین Ocean از قابلیت شارژ دو جهته بهره می‌برد و امکان شارژ دیگر خودروهای برقی را نیز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی