ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

میتسوبیشی ایرترک برای بازار چین رونمایی شد؛ یک کراس‌اوور برقی با برد ۵۲۰ کیلومتر

میتسوبیشی از یک کراس‌اوور برقی جدید در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. این کراس‌اوور ایرترک (Airtrek) نامگذاری شده و در دسته کامپکت‌ها جای می‌گیرد. پیشرانه 181 اسب بخاری، باتری 69.9 کیلووات ساعتی و امکان پیمایش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

میتسوبیشی از یک کراس‌اوور برقی جدید در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. این کراس‌اوور ایرترک (Airtrek) نامگذاری شده و در دسته کامپکت‌ها جای می‌گیرد. پیشرانه 181 اسب بخاری، باتری 69.9 کیلووات ساعتی و امکان پیمایش 520 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ، مشخصات اصلی ایرترک در یک نگاه کلی هستند.

از نظر طراحی میتسوبیشی ایرترک چهره آشنایی دارد و تا حدودی شبیه برادر بزرگ‌تر خود یعنی اوتلندر دیده می‌شود. در نمای روبرو سپر بر مبنای مفهوم سپر داینامیک خلق شده و چراغ‌ها همانند نسل اخیر اوتلندر ساختاری دو تکه دارند. با توجه به برقی بودن پیشرانه، در ایرترک خبری از جلوپنجره مشبک نیست و این ناحیه با پره‌های ضخیم خاکستری پوشانده شده است. با نگاه دقیق‌تر به این پره‌ها می‌توان به حضور یک دوربین در زیر لوگوی کمپانی و محفظه رادارها و سنسورها در قسمت میانی سپر پی برد.

در نمای جانبی شیب ملایم ستون A، رنگ متفاوت سقف از بدنه، رینگ‌های زیبای ایرودینامیک، خطوط روی درها، دستگیره‌های در کشویی، ضربه‌گیرهای پلاستیکی و فرم خاص ستون C از موارد قابل ذکر هستند.

در نمای عقب با طراحی خیلی ساده‌تری روبرو هستیم. چراغ‌های موجود در این بخش قابی مشابه با حرف Y دارند و سپر نیز به دور از هر گونه پیچیدگی است. البته برای هماهنگی با نمای جلو، روی سپر یک قطعه پلاستیکی متشکل از چند پره نصب شده است! بطور کلی اگر شما هم میتسوبیشی ایرترک را مشابه با اشکودا کاروک می‌بینید، کاملا حق دارید!

در داخل کابین میتسوبیشی فضایی ساده و مینیمال پدید آورده است. نکته جالب اینکه ایرترک فاقد دکمه‌های فیزیکی متعدد بوده و اکثر امکانات آن از طریق نمایشگر لمسی مرکزی مدیریت می‌شوند. طبق انتظار در پشت فرمان نیز از یک نمایشگر دیجیتال بزرگ برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده شده؛ این نمایشگر برای رقم زدن تجربه‌ای بهتر با مسیریاب مبتنی بر واقعیت افزوده ترکیب شده است.

اگرچه میتسوبیشی ایرترک یک کراس‌اوور کامپکت محسوب می‎‌شود، ولی کابین آن به لطف پلتفرم اختصاصی و کف صاف و مسطح فضای گسترده‌ای دارد. طول این کراس‌اوور برقی 4630 میلیمتر اعلام شده، عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب 1920، 1728 و 2830 میلیمتر است.

در حال حاضر میتسوبیشی از پرداختن به جزئیات کامل پیشرانه خودداری نموده و فقط به گفتن چند مورد جزئی بسنده کرده است.

طبق اطلاعات اولیه این کراس‌اوور 1900 کیلوگرمی از پک باتری 69.9 کیلووات ساعتی بهره می‌برد و در صورت شارژ کامل می‌تواند تا 520 کیلومتر یا 323 مایل را مطابق با استاندارد چینی CLTC طی کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها میتسوبیشی ایرترک سال آینده در چین عرضه خواهد شد. درباره قیمت فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی