ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هواپیمای برقی رولزرویس رکورد بالاترین سرعت وسایل نقلیه الکتریکی را شکست

هواپیمای برقی رولزرویس که سه سال پیش معرفی شده بود، توانست رکورد بالاترین سرعت در میان هواپیماهای برقی را بشکند. هواپیمای این شرکت موسوم به «Spirit of Innovation» با رسیدن به سرعت ۶۲۳ کیلومتر بر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

هواپیمای برقی رولزرویس که سه سال پیش معرفی شده بود، توانست رکورد بالاترین سرعت در میان هواپیماهای برقی را بشکند. هواپیمای این شرکت موسوم به «Spirit of Innovation» با رسیدن به سرعت ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت حالا نه تنها سریع‌ترین هواپیمای برقی دنیاست، بلکه سریع‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان هم به حساب می‌آید.

هواپیمای Spirit of Innovation از همان ابتدا با هدف تبدیل شدن به سریع‌ترین هواپیمای برقی دنیا ساخته شد. این محصول از سیستم نیرو محرکه تماما برقی ۴۰۰ کیلوواتی استفاده می‌کند و باتری ۶۰۰۰ سلولی دارد. گفته شده که این هواپیما به لحاظ ذخیره‌سازی انرژی پرتراکم‌ترین هواپیمای برقی تاریخ است.

Spirit of Innovation اولین تست تاکسی خود را در ماه مارس انجام داد و برای نخستین بار در ماه سپتامبر به پرواز درآمد. این پرنده حالا اخیرا در مرکز هوایی وزارت دفاع بریتانیا در «باسکامب داون» به پرواز درآمده و سه رکورد جهانی را شکسته است. این رکوردها شامل رسیدن به ارتفاع ۳۰۰۰ متر ظرف ۲۰۲ ثانیه، رسیدن به سرعت ۵۵۵.۹ کیلومتر با طی مسیر ۳ کیلومتری و رسیدن به سرعت ۵۳۲.۱ کیلومتر با طی مسیر ۱۵ کیلومتری است.

این سه رکورد حالا برای تایید رسمی به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال شده، با این حال رولزرویس مدعی است که هواپیمای آن‌ها در طول این پرواز به سرعت ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت هم رسیده تا سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی کره زمین باشد.

«فیل اودل»، خلبان این پرواز آزمایشی گفت: «پرواز با Spirit of Innovation با این سرعت‌های باورنکردنی و شکستن رکورد جهانی هواپیماهای برقی یک اتفاق هیجان‌انگیز است. مهم‌ترین لحظه زندگی شغلی من رقم خورده و یک دستاورد فوق‌العاده برای کل تیم حاصل شده است. بهره‌مندی از فرصت حضور در صف مقدم فصل جدید داستان پیشگامی رولزرویس در شرایطی که می‌خواهیم آینده صنعت هوانوردی را رقم بزنیم، همان رویایی است که انتظارش را داشتیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱ آذر ۱۴۰۰

    این روزا به خودکشی فکر میکنم چون هیچ آینده ای نمیبنیم برای خودم چون پول ندارم و یه دنیا ایده چون پول ندارم ولی کار بلدم ولی شرکت ها اینقدر اندک پول میدم که شکمم رو سیر کنم به زوره منی که یه طراحم و توانایی ساخت هر محصولی رو دارم ولی سود کارم میره تو شکمم یه مفت خور به اسم صاحب شرکت.
    بعد از مرگ دیگه قصه نان نداری قصه آینده رو نداری درد نمیکشی گرسنه ات نمیشه بعد از مرگ دیگه حسرتی وجود نداره بعد از مرگ آرامش و سکوت برقراره و از مفت خوران شکم گنده و حرف مفت زن های شکم باره شکم گنده خبری نیست .منی که هر روز فقیز تر میشم و تورم بزرگتر و بزرگتر و بزرگتر .

    • avvvvab
      avvvvab | ۱ آذر ۱۴۰۰

      سلام
      بجای فکرو خیال الکی کردن، عمل کن
      حالا که قراره برای دیگران بیگاری کنی و باز کمبود و گشنگی کشی
      یکبار برای همیشه سودای استخدام را از سرت بیرون کن
      هرگز آقا نمی‌شود آنکه رؤیای دستیابی به پُست بهتر/ مزد بیشتری در سر دارد
      آقا کسی است که برای خدای والایی کار کند که خیلی بیشتر از بندۀ خسیس مزد و پاداش میدهد
      فقط بایستی شروع کنی: از تو حرکت، از خدا برکت
      کسی نمی‌تواند بزرگ‌منشی خدای والا را محک زند و مغلوبش نشود
      اگر بجات بودم به شمال رفته مزرعه‌ای ارزان خریده/ اجاره میکردم و کشاورزی و دامداری میکردم
      برای سکونت هم فعلًا کانکس/ اتاقکی کافیست که خودت میسازی؛ با چندتا بلوک و تخته
      شهامت شلیک تیر خلاص به زندگی سگی برای کلان کلّاش‌ها بسیار بیشتر و بهتر از ترس و فرار ننگین خودکشی است
      دولت خائن به ملّت با فضولی زورگویانه و دیوان‌سالاری نامشروع و کوته‌بینانه: با دخالت نابجا در ساخت و کاربری، منع حفر چاه و سکونت در مزرعه، جلوی استقلال خانوار و اقتصاد خرد را گرفته، تیشه به ریشۀ اقتصاد کلان زده تا چندتا خصولتی، بردگان قفسهای طبقاتی مدرن را در صف التماس مرغ مُردار، نگهدارند. انگار نمیشود بجای اسارت شهروندان، محصولات کارخانجات را صادر نمود
      همه چیز حتی زر و سیم از ارزش می‌افتد امّا خوراکی روز به روز ارزشمندتر میشود
      با ناسازگاری ما نامردم و خشم خدای طبیعت، دیر نیست قحطی/ گرانی شبه قحط
      و السلام

      • expire expre
        expire expre | ۱ آذر ۱۴۰۰

        ممنون از اینکه وقت گذاشتی وتایپ کردی دوست عزیز ولی من اگه پول خرید زمین داشتم و ساخت آبونک خب بجاش یکی از ایده هام رو بهش عمل میکردم و میشدم کارفرما .
        مشکل فقر هست

  • expire expre
    expire expre | ۱ آذر ۱۴۰۰

    پراید 200 میلیونی به زودی فوری سریع انجام میشود یعنی آشغال ترین خودرو دنیا رو بخری اونم به قیمت 200 میلیون که حتی سوریه جنگ شده و افغانستان هم نمیخره از ما .خدایی بعضی اوقات آرزو میکنم کاش تو سوریه زندگی میکردم یا لبنان ایکاش پول داشتم که از ایران برای همیشه و ابد برم و اگه برم هرگز و هرگز دلم برای این خاک نحس که جز بدبختی و حسرت هیچی برامون نداتشه تنگ نخواهد شد این خاک فقط حسرت داشته واسه ما و خوشبختی و رفاه برای یه عده از ما بهترون

مطالب پیشنهادی