ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
کسب و کار

تیم کوک برای استخدام نیرو به چه ویژگی‌هایی توجه می‌کند؟

وجود برخی ویژگی‌ها در کارمندان جدید مانند شهامت و کنجکاوی، برای تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، همانطور که شعار معروف اپل می‌گوید، او بطور قابل توجهی به دنبال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

وجود برخی ویژگی‌ها در کارمندان جدید مانند شهامت و کنجکاوی، برای تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، همانطور که شعار معروف اپل می‌گوید، او بطور قابل توجهی به دنبال افرادی است که «متفاوت فکر می‌کنند.»

در ادامه این مطلب سوالاتی را عنوان خواهیم کرد که می‌توانید از خود بپرسید تا متوجه شوید ویژگی‌های موردنظر تیم کوک برای استخدام شدن را دارید یا خیر.

آیا می‌خواهید دنیا را تغییر دهید؟

تیم کوک

پیش از هر چیز باید به این موضوع فکر کنید که آیا از وضعیت موجود راضی هستید یا افکار ناآرامی دارید که می‌خواهد دنیای اطرافتان را شکل دهد.

اگر در اطراف خود چیزهایی را می‌بینید که قابل بهبود هستند و شما شهامت چنین چنین کاری را دارید، یکی از ویژگی‌ها موردنظر تیم کوک را نیز دارید. بنابراین اگر یک سیستم قابل بهبود یا فرآیندی تغییرپذیر است یا فرصت شغلی جدیدی برای شما وجود دارد، ساکت و بی‌حرکت نمانید.

کوک هنگامی که سمت خود را در اپل پذیرفت، اعلام کرد دلیلش این است که «به مشکلات اپل نگاه کرده» و متوجه شده که «می‌تواند در اینجا سهمی داشته باشد.» وظیفه او بازنگری در تولید و توزیع اپل بود و در این زمینه‌ها نیز اقداماتی انجام داد.

آیا حاضر به ریسک کردن هستید؟

تیم کوک

دومین ویژگی مربوط به امتناع از پذیرش وضعیت موجود، تمایل به ریسک کردن است.

در برخی موارد باید تمایل داشته باشد که برخلاف باورهای رایج و روش‌های معمول انجام کارها، حرکت کنید. همچنین باید مایل باشید تا مسیر شغلی خود را به گونه‌ای ترسیم کنید که ممکن است کمی خطرناک به نظر برسد.

تصمیم تیم کوک برای برطرف کردن مشکلات اپل، خطرات شغلی زیادی را برای او به همراه داشته است. هنگامی که استیو جابز در سال ۱۹۹۸ به او سمت معاون ارشد عملیات جهانی اپل را پیشنهاد کرد، این شرکت در حال فروپاشی بود و یکسال قبل از آن، مایکروسافت ۱۵۰ میلیون دلار برای کمک به اپل در آن سرمایه‌گذاری کرده بود.

کوک پیش از آن در شرکت کامپک (Compaq) به عنوان یک مدیر جوان مشغول به کار بود و پس از دریافت این پیشنهاد، دیگران به او گفته بودند که باید سمت خود را در این شرکت حفظ کند. با این وجود، کوک ریسک کرد و درخواست جابز را پذیرفت.

آیا به آینده ایمان دارید؟

تیم کوک

سومین ویژگی که برای رد کردن وضعیت وجود به آن نیاز پیدا خواهید کرد، ایمان داشتن به آینده‌ای ناشناخته است.

هنگامی که یک دانش آموز کلاس ششمی از کوک درباره اینکه چگونه مدیرعامل اپل شد، سوال کرد او توضیح داد که در آن زمان هیچ تصوری درباره آینده خود نداشته است. او در این رابطه توضیح داد: «اگر سخت مطالعه کنید، کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهید و ایمان داشته باشید که این موارد شما را به سمت ماجراجویی جدیدی هدایت خواهند کرد، باورنکردنی‌ترین ماجراجویی خود را تجربه خواهید کرد.»

آیا به غرایز خود گوش می‌دهید؟

تیم کوک

در نهایت، عدم پذیرش وضعیت موجود به جرات نیاز دارد. کوک نیز زمانی که تصمیم گرفت پیشنهاد استیو جابز را قبول کند، به احساسات و غرایز درونی خود گوش داد.

اگر احساس می‌کنید که در سمت، شرکت یا شغل دیگری چیزهای بیشتری برای ارائه کردن دارید، آن را دنبال کنید. همچنین اگر احساس می‌کنید که می‌توانید برخی چیزها را در شرکت خود تغییر دهید، این کار را انجام دهید. شجاع باشید، عقاید خود را آزادانه بیان کنید و مشکلات را به راه‌حل تبدیل کنید.

ایده‌های خود را به این دلیل که دیگران برای آن‌ها آمادگی ندارند یا از عنوان کردن آن‌ها ترس دارید، خنثی نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی