ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وویا دریمر، سریع‌ترین مینی‌ون دنیا با شتاب 5.9 ثانیه معرفی شد

میزان محبوبیت مینی‌ون‌ها در سال‌های اخیر روندی نزولی داشته و فروش آنها سال به سال کاهش یافته است. اما در این بین کشور چین یک استثنا محسوب می‌شود و مینی‌ون‌ها کماکان سهم مناسبی از بازار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

میزان محبوبیت مینی‌ون‌ها در سال‌های اخیر روندی نزولی داشته و فروش آنها سال به سال کاهش یافته است. اما در این بین کشور چین یک استثنا محسوب می‌شود و مینی‌ون‌ها کماکان سهم مناسبی از بازار آن را در اختیار دارند. این امر سبب شده تا نمایشگاه خودروی گوانگژو امسال هم میزبان چند مینی‌ون جذاب باشد که وویاه دریمر (Voyah Dreamer) یکی از آنهاست. این مینی‌ون برقی بوده و با شتاب 5.9 ثانیه‌ای در زمره سریع‌ترین مینی‌ون‌های دنیا جای می‌گیرد.

وویاه دریمر رقیب مستقیم بیوک GL8 Avenir و لکسس LM به شمار می‌رود. این خودرو که دومین محصول کمپانی پس از شاسی‌بلند Free است، از نظر فرم کلی اتاق تا حدودی شبیه تویوتا سیِنا دیده می‌شود. بدون شک، شاخص‌ترین ویژگی این خودرو در نمای بیرونی جلوپنجره فوق‌العاده حجیم آن است. با این المان که 70 یا شاید هم 80 درصد از نمای روبرو را اشغال کرده، باید گفت وویاه برند لکسوس را به چالش کشیده است! علی‌رغم برقی بودن، ورودی‌های هوای بزرگی نیز روی سپر به چشم می‌خورد که البته به احتمال زیاد تزئینی هستند.

در داخل کابین از مواد با کیفیت استفاده شده و با محیطی لوکس و مدرن روبرو هستیم. داشبورد دریمر میزبان سه نمایشگر دیجیتال است، به عبارتی سرنشین کناری نیز نمایشگر اختصاصی خود را دارد. در زیر این نمایشگر یک محفظه بسیار بزرگ برای قرار دادن اشیاء مختلف به چشم می‌خورد. صندلی‌های این ون تک نفره بوده و به امکاناتی مثل گرم‌کن، سردکن و ماساژور مجهز شده‌اند. با کمی دقت در تصاویر می‌توان متوجه شد که صندلی‌ها روکش‌ با کیفیتی از چرم دارند.

در رابطه با مشخصات فنی سوپر مینی‌ون چینی‌ها اطلاعات چندانی در دست نیست و فقط می‌دانیم که نیروبخش آن یک پیشرانه الکتریکی است. وویاه تاکید می‌کند دریمر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها به 5.9 ثانیه زمان نیاز دارد. اگر این مساله صحت داشته باشد، باید دریمر را سریع‌ترین مینی‌ون دنیا جهان دانست.

برخی پیش‌بینی می‌کنند پیشرانه به کار رفته در وویاه دریمر با شاسی‌بلند Free مشترک باشد. این شاسی‌بلند پیشرفته به پیشرانه‌ای با قدرت 684 اسب بخار و 1040 نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و توسط باتری 88 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. متاسفانه همانند مشخصات فنی، درباره قیمت و زمانه عرضه نیز اطلاعات موثقی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی