ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

معاون امور رادیویی رگولاتوری از تلاش برای آزادسازی باندهای فرکانسی جهت توسعه 5G خبر داد

معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای بهره‌برداری از باند فرکانسی جدید در جهت توسعه 5G، ابراز امیدواری کرد باندهای فرکانسی 700 و 800 تا پایان ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای بهره‌برداری از باند فرکانسی جدید در جهت توسعه 5G، ابراز امیدواری کرد باندهای فرکانسی 700 و 800 تا پایان سال آزاد شوند. باندهایی که چند سال است به محل مناقشه وزارت ارتباطات و صدا و سیما تبدیل شده است.

«نسترن محسنی»، معاون امور رادیویی رگولاتوری در گفتگو با سیتنا به نیاز اپراتورها به باند فرکانسی جدید برای توسعه‌ 5G اشاره کرد و گفت: «واگذاری باند فرکانسی 3500 و باندهای فرکانسی 700 و 800 به عنوان دو باند تاثیرگذار در توسعه‌ نسل‌های نوین و نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی مطرح است.»

به گفته وی در باند 3500 مطالعات رگولاتوری انجام شده، نشست‌ها با ذینفعان برگزار و نقطه نظرات بخش دریافت شده است، اما در دوره جدید نیازمند مرور نتایج بررسی‌ها و سناریوهای طراحی شده و نهایتا ارائه‌ آن به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستند. در نهایت این تکه باند فرکانسی با پهنای حدود 200 مگاهرتزی امکان تزریق به شبکه‌های ارتباطی کشور را خواهد داشت.

معاون امور رادیویی رگولاتوری با بیان اینکه پس از توسعه‌ 5G در کشور، امکان بهره‌برداری از باندهای قبلی واگذار شده به اپراتورها در قالب فناوری نسل پنجم نیز ممکن است اظهار داشت رگولاتوری در حوزه‌ بهره‌برداری از باندهای فرکانسی 700 و 800 در سال پیش‌رو هم خوشبین و امیدوار است.

محسنی در ادامه به گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد که در آن برای تعیین تکلیف هرچه سریعتر باندهای 700 و 800 و بهره‌برداری از آن‌ها در سبد باندهای فرکانسی در اختیار بخش تلکام با همکاری و تعامل سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان صداوسیما و هدایت وزیر ارتباطات و شکل‌گیری تعامل دو جانبه‌ موثر و چابک، هر چه سریعتر این باندهای فرکانسی به دایره‌ فرکانس‌های مورد بهره‌برداری شبکه‌های ارتباطی کشور اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی