ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نامه رئیس نصر کشور به رئیس قوه قضائیه: درخواست شعب تخصصی برای پرونده‌های حوزه فناوری

رئیس نصر کشور با انتشار نامه‌ای بعد از ورود رئیس قوه قضائیه به پرونده مدیرعامل اپلیکیشن «دیوار» و صدور دستور بررسی مجدد آن، خواستار تقویت حمایت‌های قانونی از کسب و کارهای نوپا شد. «سیدحسن هاشمی» ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۳

رئیس نصر کشور با انتشار نامه‌ای بعد از ورود رئیس قوه قضائیه به پرونده مدیرعامل اپلیکیشن «دیوار» و صدور دستور بررسی مجدد آن، خواستار تقویت حمایت‌های قانونی از کسب و کارهای نوپا شد.

«سیدحسن هاشمی» در نامه خود به رئیس قوه قضائیه کشور خواستار تشکیل و ایجاد شعب تخصص برای پرونده‌های حوزه فناوری شد و اعلام کرد: «ایجاد شعب تخصصی برای بررسی پرونده‌های قضایی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازی ضروری است.»

او در این نامه با اشاره به اینکه در این شعب با استفاده از نظرات کارشناسان مورد اعتماد قوه قضائیه، همه جوانب صدور احکام پرونده‌های مطروحه حوزه فاوا سنجیده شود، گفت: «بتوانیم با همکاری و تعامل دو جانبه، در کنار تامین نظر مقام قضایی و همچنین توجه به اصل سازنده و بازدارنده بودن احکام، شرایط و ویژگی‌های خاص این صنعت نوپا را هم مد نظر قرار دهیم.»

از سویی دیگر هاشمی به ضعف‌های قانونی در حوزه فاوا اشاره کرده و درباره ورود و حمله سایبری دشمنان به دلیل خلاءهای قانونی و حمایتی از فعالان این حوزه هشدار داده است.

رئیس نصر کشور با اشاره به اینکه فعالان حوزه فناوری از هیچ گونه حمایت قانونی برخوردار نیستند و در عرصه مجازی که هنوز برای بسیاری ناشناخته و مبهم است، تنها مانده‌اند؛ نوشت: «ماجرای پیش آمده برای سایت و اپلیکیشن دیوار، ثمره همان کم توجهی‌ها است در حالی که اگر دست در دست این جوانان نخبه بگذاریم و حامی آن‌ها باشیم، بدون شک با چنین شرایطی مواجه نخواهیم شد. اگرچه که امید داریم رویکرد تحولی ایجاد شده در دولت، مجلس و قوه قضائیه، برای این مطالبه چندین ساله فعالان صنعت فاوا هم پاسخی مناسب داشته باشد و از دغدغه‌های آن‌ها بکاهد.»

هاشمی در بخش پایانی نامه خود به رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه فعالان حوزه فاوا به جای مچ‌گیری نیازمند پشتوانه‌های قانونی و اجرایی قوی هستند، این حمایت‌ها را راهی دانست تا فعالان این حوزه بتوانند نقش خود در رونق اقتصادی و کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور را پررنگ‌تر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی