ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

هشدار سخنگوی صنعت برق درباره استخراج غیرمجاز رمزارز: انشعاب متخلفین قطع خواهد شد

سخنگوی صنعت برق با هشدار به استخراج کننندگان غیرمجاز رمزارز اعلام کرد درصورت شناسایی و کشف دستگاه‌های متخلفین، علاوه بر مجازات قبلی، انشعاب این افراد نیز قطع خواهد شد. «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگو با ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۷

سخنگوی صنعت برق با هشدار به استخراج کننندگان غیرمجاز رمزارز اعلام کرد درصورت شناسایی و کشف دستگاه‌های متخلفین، علاوه بر مجازات قبلی، انشعاب این افراد نیز قطع خواهد شد.

«مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگو با ایسنا به آخرین اکتشافات صورت گرفته در حوزه استخراج غیرمجاز رمزارزها اشاره کرد و گفت: «5800 مرکز غیر مجاز با حدود 222 هزار دستگاه ماینر شناسایی شده که مصرفشان حدود 500 تا 640 مگاوات یعنی معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی است.»

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه به صورت روزانه این موضوع پایش شده و تعداد آمارهای کشف رمزارز به روز می‌شود، گفت:

«تاکنون به کمک مردم و روش‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، کشفیات صورت گرفته است و برنامه‌هایی را نیز برای مقابله بیشتر با آن‌ها در نظر گرفته‌ایم. یکی از آن‌ها قطع انشعاب برق متخلفین است که بر اساس مقراراتی که اخیرا به وزارت نیرو ابلاغ شده است، صورت خواهد گرفت.»

وی استخراج غیرمجاز رمزارز را تجاوز به حقوق مردم تلقی کرده و تاکید کرد مقابله با مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز استفاده می کنند، ادامه خواهد یافت:

«باتوجه به اینکه محدودیت تامین انرژی وجود دارد نباید یک عده سودجو بقیه را در مضیقه تامین برق قرار دهند و این مساله مشکلاتی را برای تامین برق تابستان و حتی زمستان به وجود آورده است.»

به گفته رجبی مشهدی از سه روش برای شناسایی مراکز و استفاده کنندگان غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌شود، به طوری که مقایسه مصرف انرژی، بازرسی‌ها و اطلاع رسانی و مشارکت مردم، روش‌هایی است که در حال حاضر برای شناسایی این مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رمزارزها از حدود یکی دو سال پیش مصرف خود را افزایش دادند، اظهار کرد رمزارزهای غیر مجاز به نوعی به شبکه برق و حقوق دیگران دستبرد می‌زنند و سودهای کلانی را می‌برند. اما رمزارزهای مجاز از تعرفه بدون یارانه استفاده می‌کنند و قیمت برق برای آن‌ها در بالاترین سطح قرار دارد و مشکلی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد محمدی
    محمد محمدی | ۱۰ آذر ۱۴۰۰

    شما فقط نمک بریزید رو زخم مردم یعنی نمی‌تونید ۵آمپر یه برق در اختیار هر ایرانی قرار بدید تو این اوضاع اقتصادی خراب یه کسب درآمدی داشته باشن.هینطور که شما مردم را از نون خوردن انداختین خدا هم شما را از نون خوردن بندازه تا بفهمید

مطالب پیشنهادی