ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی احتمالا پردازنده اختصاصی Pangu را جایگزین اینتل و AMD می‌کند

هواوی در گذشته از تراشه‌های AMD و اینتل برای کامپیوترهای خود استفاده می‌کرد، اما گزارشی تازه حاکی از آن است که این غول فناوری چینی احتمالا به دلیل تحریم‌ها می‌خواهد از پردازنده خودش موسوم به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۷

هواوی در گذشته از تراشه‌های AMD و اینتل برای کامپیوترهای خود استفاده می‌کرد، اما گزارشی تازه حاکی از آن است که این غول فناوری چینی احتمالا به دلیل تحریم‌ها می‌خواهد از پردازنده خودش موسوم به Pangu استفاده کند.

منبع آگاه چینی موسوم به Magic Technology King در شبکه اجتماعی ویبو مدعی شده که هواوی می‌خواهد چیپست جدیدی با نام Pangu معرفی کند. این چیپست جایگزین تراشه‌های اینتل و AMD خواهد شد و در کامپیوترهای این شرکت به کار گرفته می‌شود.

بر طبق اعلام این منبع آگاه، پردازنده مذکور ژوئن سال آینده از راه می‌رسد ولی گفته شده که کاربران عادی به آن دسترسی نخواهد شد. بر همین اساس می‌توان حدس زد که تراشه «پانگو» فقط برای سری دسکتاپ MateStation یا سرورها عرضه شود و برای نوت‌بوک‌های سری میت‌بوک در دسترس نباشد. متاسفانه فعلا اطلاعات دیگری در خصوص این تراشه یا برنامه هواوی برای استفاده از آن در دسترس نیست.

پردازنده هواوی با معماری آرم؟

نکته جالب توجه این است که پردازنده پانگو می‌تواند بر مبنای معماری آرم ساخته شود تا قابلیت رقابت با برترین تراشه‌های بازار از جمله تراشه‌های اپل سیلیکون یا اسنپدراگون سری cx را داشته باشد. با این حال، تا زمانی که اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشود، نمی‌توانیم گزارش حاضر را قطعی در نظر بگیریم.

چند وقت پیش شایعاتی درباره ساخت یک نوت‌بوک جدید به نام هواوی Qingyun L420 شنیده شد که قرار بود برای بازار سازمان‌های دولتی و تجاری معرفی شود. گفته شده بود که این دستگاه از تراشه Kirin 9006C استفاده می‌کند که پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز است. حالا باید دید که آیا Pangu نام همین پردازنده است یا محصول کاملا متفاوتی خواهد بود.

هواوی به دنبال تحریم‌ها با مشکلات زیادی برای دسترسی به فناوری‌های مورد نیاز محصولات خود مواجه شد و سعی دارد از طریق تولید یا همکاری با برندهای متفاوت قطعات دستگاه‌هایش را تامین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ آذر ۱۴۰۰

    کاش از ریسک وی بیشتر بیاد
    واقعا سخت افزار اپن سورس رو کم داره

مطالب پیشنهادی