ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عملکرد کم نظیر کیا EV6 در تست گوزن؛ خط و نشان کراس‌اوور کره‌ای برای رقبای آلمانی

نشریه اسپانیایی km77 در جدیدترین بررسی خود به سراغ کیا EV6 رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. این کراس‌اوور کره‌ای همانند اکثر مدل‌های الکتریکی نمایش بسیار خوبی در تست گوزن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

نشریه اسپانیایی km77 در جدیدترین بررسی خود به سراغ کیا EV6 رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. این کراس‌اوور کره‌ای همانند اکثر مدل‌های الکتریکی نمایش بسیار خوبی در تست گوزن ارائه کرده و توانسته رکورد درخشان 78 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. برای اینکه درک بهتری از میزان کم‎‌نظیر بودن این رکورد داشته باشید، کافی است به رکورد پورشه تایکان کراس توریسمو اشاره کنیم. این خودروی اسپرت آلمانی با رکورد 77 کیلومتر در ساعت به کار خود در تست گوزن km77 پایان داده است.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، کیا EV6 در تلاش اول با سرعت 80 کیلومتر وارد مسیر مارپیچ می‌شود. در این تست، EV6 از مسیر منحرف شده و نمی‌تواند بدون برخورد با مخروطی‌ها به خط پایان برسد. در سایر تلاش‌ها با سرعت ورودی 81 و 79 کیلومتر در ساعت نیز این کراس‌اوور الکتریکی شکست خورده و از مسیر انحراف پیدا می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم فولکس واگن ID.4 رقیب مستقیم کیا EV6 به شمار می‌رود. این کراس‌اوور آلمانی، در تست گوزن km77 رکورد 73 کیلومتر در ساعت را از خود برجای گذاشته است. نکته تامل‌برانگیز اینکه نماینده جدید کره‌ای‌ها در بازار خودروهای برقی، از مدل‌های اسپرتی چون مرسدس AMG A45 S و ب‌ام‌و M235 نیز عملکرد بهتری داشته است. این دو خودرو به ترتیب رکورد 75 و 68 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده‌اند!

آنطور که km77 اعلام کرده، کیا EV6 هندلینگ مناسبی داشته و حرکات آن کاملا قابل پیش‌بینی است. فرمان این خودرو دقیق توصیف شده و km77 تاکید دارد در مانورهای ناگهانی اعتماد بنفس لازم و کافی را به راننده می‌دهد.

ناگفته نماند کیا EV6 فروردین گذشته رونمایی شد. انرژی‌بخش مدل پایه این کراس‌اوور پاک پک باتری ۵۸ کیلووات ساعتی است. این باتری، موتور نصب شده روی محور عقب را که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور دارد، تغذیه می‌کند.

در نسخه تمام‌ چرخ محرک، یک موتور دیگر به روی محور جلو اضافه می‌شود تا مجموع خروجی پیشرانه به ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کند. این نسخه از EV6 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند ۶.۲ ثانیه است. برد حرکتی نسخه مجهز به پک باتری ۵۸ کیلووات ساعتی حدود ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

پرچمدار EV6 با پسوند GT شناخته می‌شود. این مدل صرفا با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی و پیشرانه دو موتوره که ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد، تولید می‌شود. کیا مدعی است EV6 GT تنها در عرض ۳.۵ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ با این حساب باید گفت این کراس‌اوور الکتریکی از پورشه تایکان ۴S سریع‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی