ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متا
تکنولوژی

متا پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds را در دسترس عموم قرار داد

متا پس از گذشت بیش از دو سال سرانجام دسترسی کاربران به پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی Horizon Worlds را باز کرد و از روز گذشته افراد ۱۸ ساله و بالاتر می‌توانند بدون دعوت به اپلیکیشن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

متا پس از گذشت بیش از دو سال سرانجام دسترسی کاربران به پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی Horizon Worlds را باز کرد و از روز گذشته افراد ۱۸ ساله و بالاتر می‌توانند بدون دعوت به اپلیکیشن رایگان Quest دسترسی داشته باشند.

Horizon Worlds پلتفرم گسترده و چندنفره‌ای است که به عنوان اولین تلاش متا، دیدگاه مارک زاکربرگ از متاروس را نشان می‌دهد و پلتفرم روبلاکس و دنیای واقعیت مجازی OASIS را به یکدیگر متصل می‌کند. در ابتدا نام این پلتفرم Horizon بود و به حساب فیسبوک نیاز داشت تا به کاربران اجازه دهد با حداکثر ۲۰ نفر به صورت همزمان در یک فضای مجازی معاشرت کنند.

متا

Horizon Worlds برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ به عنوان یک نسخه بتا خصوصی معرفی شد و تاکنون از محیطی شبیه به بازی Minecraft به یک پلتفرم اجتماعی تبدیل شده است. در حالی که آزمایش‌کننده نسخه بتا از آن برای اجرای برنامه‌های کمدی و جلسات مدیتیشن استفاده کردند اکنون «ویوک شارما» معاون Horizon می‌گوید: «اکنون می‌توانیم بگوییم که کارهایی جالبی داریم که مردم می‌توانند در آن انجام دهند.»

یکی از بخش‌های کلیدی Horizon Worlds توانایی نوشتن کدهای اساسی است که قوانینی را برای نحوه عملکرد اشیا در این دنیای مجازی تعیین می‌کند، مانند شلیک با اسلحه هنگام فشار دادن ماشه یا جهش توپ هنگام برخورد با یک سطح. شارما در این رابطه می‌گوید:

متصل کردن رفتارها به اشیا در واقع یکی از بزرگترین نوآوری‌هایی است که من برای آن به تیم خود افتخار می‌کنم.

او عنوان می‌کند که کارمندان متا تاکنون بلوک‌های اسکریپت را به درخواست آزمایش‌کنندگان نسخه بتا ایجاد کرده‌اند و آن‌ها در نهایت قصد دارند مجموعه‌ای رایگان از آن‌ها را منتشر کنند و مجموعه‌ای از اشیا نیز در راه است.

در حال حاضر، کد نویسی بلوک‌های اسکریپت به طور کال در محیط واقعیت مجازی انجام می‌شود، اما متا قصد دارد در نهایت به کاربران خود اجازه دهد آن‌ها را به واسطه رایانه خود ایجاد کنند.

در حال حاضر، هیچ راهی برای کسب درآمد در Horizon Worlds وجود ندارد. البته تا زمان اضافه شدن چنین قابلیتی، متا امیدوار است تا جنبه ساخت جهان این پلتفرم کاربران را به سمت خود جذب کند.

با این حال پلتفرم واقعیت مجازی متا با انتقادات نگران‌کننده درباره امنیت مواجه شده است که می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای این شرکت به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی