ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو اپل
خودرو

اولین تصاویر و مدل مفهومی سه بعدی خودرو اپل منتشر شد

با انتشار چند رندر مفهومی سه‌بعدی توسط یکی از منابع صنعت خودرو، اکنون اولین تصاویر از خودرو اپل منتشر شده که طراحی آن را نشان می‌دهند. هرچند اپل تاکنون اطلاعات و جزئیات بسیار کمی درباره ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۰:۰۱

با انتشار چند رندر مفهومی سه‌بعدی توسط یکی از منابع صنعت خودرو، اکنون اولین تصاویر از خودرو اپل منتشر شده که طراحی آن را نشان می‌دهند.

هرچند اپل تاکنون اطلاعات و جزئیات بسیار کمی درباره پروژه خودروی خودران خود فاش کرده، شرکت بریتانیایی واناراما (Vanarama) با الهام از سایر محصولات این شرکت مانند آیفون و مک بوک و همچنین پتنت‌های ثبت شده توسط غول فناوری مستقر در کوپرتینو تصاویری از خودرو برقی اپل منتشر کرده است.

اولین تصاویر از خودرو اپل

واناراما در اقدام جالب دیگری، رندر مفهومی سه بعدی کاملا تعاملی این محصول را به اشتراک گذاشته است که با استفاده از آن می‌توان طراحی بیرونی و فضای داخلی خودرو را بررسی کرد.

طراحی خودرو تاکید زیادی بر راحتی استفاده کاربران دارد و نسبت به نمونه‌هایی که تاکنون عرضه شده بسیار متفاوت است؛ البته تفاوت چندان زیادی نسبت به خودروهای تسلا ندارد. محصول اپل تا حد زیادی شبیه به تسلا سایبرتراک به نظر می‌رسد اما طراحی شیک‌تری دارد و لبه‌های تیز خودرو تسلا در آن دیده نمی‌شود. فضای داخلی خودرو نیز در چند مورد از محصولات اپل الهام گرفته، مانند دستگیره‌های در که شبیه دکمه‌های آیفون است.

از جمله ویژگی‌های دیگر این خودرو می‌توان به صندلی‌های قابل چرخش اشاره کرد که امکان چرخش کامل صندلی‌های جلو به سمت صندلی‌های عقب را فراهم می‌کند. همچنین فضای داخلی آن برای جابجایی سرنشینان هنگام سوار شدن یا بارگیری اجسام بزرگتر به اندازه کافی بزرگ است.

اپل همچنین در گذشته برای خودرو خود پتنت مربوط به یک دستیار خودکار هوشمند را ثبت کرده بود، بنابراین واناراما در پایه فرمان و کنار داشبورد قبل تنظیم و صفحه ناوبری از سیری (Siri) استفاده کرده است.

هرچند غول فناوری سازنده آیفون قصد دارد یک خودرو کاملا خودران به بازار عرضه کند، اما طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد این شرکت همچنان در حال بررسی اضافه کردن یک فرمان به خودرو خود است تا در مواقع اضطراری مسافران بتوانند کنترل آن را در دست بگیرند.

با این حال، خودرو برقی اپل هنوز تا عرضه نهایی فاصله زیادی دارد. طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، اولین دستگاه سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی