ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر از اثربخشی ۸۹ درصدی قرص کرونا در برابر نوع حاد بیماری خبر می‌دهد

نتایج مطالعه جدید فایزر نشان می‌دهد که قرص کرونا این شرکت خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به بیماری را تا 89 درصد کاهش می‌دهد. فایزر می‌گوید قرص کووید-19 با نام ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

نتایج مطالعه جدید فایزر نشان می‌دهد که قرص کرونا این شرکت خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به بیماری را تا 89 درصد کاهش می‌دهد.

فایزر می‌گوید قرص کووید-19 با نام Paxlovid می‌تواند برای بیماری نوع حاد کرونا موثر باشد. این قرص لازم است پس از مشاهده اولین علایم ابتلا به بیماری کرونا به مدت 5 روز و روزی دوبار به همراه داروی دیگری به نام ریتوناویرمصرف شود تا بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

نتایج مطالعه جدیدی با حضور بیش از 2200 نفر در معرض خطر ابتلا به کووید-19 حاد نشان می‌دهد که این دارو خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را تا 89 درصد در عرض سه روز پس از اولین علائم بیماری کاهش می‌دهد. زمانی که این دارو به مدت پنج روز مصرف شود، خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را تا 88 درصد کاهش می‌دهد.

«میکائیل دولستن» مدیر ارشد علمی فایزر گفت:

اگر 100000 بیمار از این نوع را با Paxlovid درمان کنید، از بیش از 5500 بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می‌شود و جان 1100 نفر را نجات ‌می‌دهد.

نتایج اولیه از مطالعه دوم کاهش 70 درصدی خطر بستری شدن در بیمارستان را در میان چند صد نفر در معرض خطر کمتر بیماری شدید نشان داد.

این شرکت همچنین تاثیر این دارو را برای سرکوب ویروس در بدن و به اصطلاح از بین بردن بار ویروسی مورد بررسی قرار داده است. کاهش بار ویروسی می‌تواند میزان عفونی بودن افراد را کاهش دهد. فایزر اعلام کرده که نتایج را به سازمان غذا و دارو ارسال کرده است. اگر آژانس مجوز این دارو را بدهد، دولت ایالات متحده برای خرید 10 میلیون دوز به ارزش 5.3 میلیارد دلار با فایزر قرارداد بسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی