ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریویان r1t
خودرو

ریوین R1T الکتریکی با شکست وانت های فورد، دوج و GM به عنوان پیکاپ برتر سال توسط موتورترند انتخاب شد

نشریه موتورترند عنوان پیکاپ برگزیده سال 2022 را به ریوین R1T اعطا کرد. کسب این عنوان از سوی یک پیکاپ برقی، آن هم در بازاری که انباشته از انواع رقبای قدرتمند بنزینی است، بسیار حائز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

نشریه موتورترند عنوان پیکاپ برگزیده سال 2022 را به ریوین R1T اعطا کرد. کسب این عنوان از سوی یک پیکاپ برقی، آن هم در بازاری که انباشته از انواع رقبای قدرتمند بنزینی است، بسیار حائز اهمیت بوده و نشان می‌دهد آینده صنعت خودرو به چه سمت و سویی خواهد رفت.

ریوین R1T نخستین پیکاپ تمام الکتریکی است که وارد بازار آمریکا می‌شود. این خودرو قبل از ورود به بازار توسط شماری از نشریات، از جمله موتورترند، بررسی شده و توانسته نظر بسیار مثبت آنها را جلب کند.

از دید موتورترند، R1T چیزی فراتر از یک پیکاپ مطمئن و قابل اعتماد است. این نشریه اعتقاد دارد مدل مذکور مثالی استثنایی برای یک پیکاپ مدرن در صنعت خودرو به شمار می‌رود، صنعتی که این روزها با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر و تحول است.

اِد لو (Ed Loh) سردبیر تحریریه موتورترند ریوین R1T را شاخص‌ترین برنده عنوان پیکاپ سال از سال 1949 به این طرف توصیف کرده است. وی این پیکاپ را از نظر کیفیت طراحی، مهندسی، مواد به کار رفته و تکنولوژی بسیار سرآمد و برتر دانسته و باور دارد هیچ کدام از رقبا با آن هم‌تراز نیستند. آقای لو کیفیت سواری این پیکاپ برقی را به یک خودروی اسپرت لوکس تشبیه کرده است.

بد نیست اشاره کنیم موتورترند در انتخاب پیکاپ سال، شش فاکتور مهم را در نظر می‌گیرد. این فاکتورها عبارتند از: ایمنی، کارایی، ارزش، پیشرفت در طراحی، مهندسی بالا و عملکرد بر مبنای کاربردهای تعریف شده.

ارزیابی‌های موتورترند نشان می‌دهد R1T نه تنها در زمینه کاربردپذیری فوق‌العاده است، بلکه این فاکتور را به شکلی متعادل با فاکتورهای دیگری مثل طراحی مینیمالیستی و مدرن و همچنین مواد با کیفیت ترکیب کرده است.

چنانچه درباره مشخصات فنی R1T اطلاعاتی ندارید، باید بگوییم این پیکاپ الکتریکی از پیشرانه‌ای چهار موتوره سود می‌برد.

به عبارت بهتر هر کدام از چرخ‌ها به یک موتور مستقل متصل هستند. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند و زوایای ورود، خروج و شکست بسیار مناسب، R1T از توانمندی‌های آفرود خیلی بالایی برخوردار است، طوری که موتورترند از این جهت آن را با جیپ گلادیاتور روبیکان موازی می‌داند.

با آنکه از لحاظ ابعاد ریوین R1T کمی کوچک‌تر از رقباست، ولی با ظرفیت حمل بار 1764 پوند یا 800 کیلوگرم این خودرو در رده‌ای بین پیکاپ‌های سایز متوسط و فول‌سایز قرار می‌گیرد. همچنین R1T با توانایی کشش 11 هزار پوند (نزدیک به 5 تن) عملکردی مشابه به پیکاپ‌های فول‌سایز دارد.

موتورترند به تمجید از باتری حجیم 135 کیلووات ساعتی ریوین R1T نیز پرداخته و برد حرکتی 314 مایلی (معادل 505 کیلومتر) آن را کافی دانسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی