ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو از نمونه اولیه موبایلی با دوربین جمع‌شدنی رونمایی کرد

روز نخست رویداد Inno Day اوپو به پایان رسید و شاهد رونمایی از اولین عینک واقعیت مجازی این شرکت بودیم. اوپو همچنین از پروتوتایپ موبایلی با دوربین جمع‌شدنی رونمایی کرد که لنز آن جلو و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

روز نخست رویداد Inno Day اوپو به پایان رسید و شاهد رونمایی از اولین عینک واقعیت مجازی این شرکت بودیم. اوپو همچنین از پروتوتایپ موبایلی با دوربین جمع‌شدنی رونمایی کرد که لنز آن جلو و عقب می‌رود. این شرکت توانسته سنسور بزرگ ۱/۱.۵۶ اینچی سونی IMX766 را درون موبایلی با ضخامت ۸.۲۶ میلی‌متر قرار دهد.

اوپو می‌گوید دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی فقط زمانی کار می‌کند که سنسور از درون ماژول بیرون می‌آید و تمام ظرفیت آن فعال می‌شود. طراحی دوربین جمع‌شدنی اوپو باعث شده فاصله بیشتری بین سنسور و لنز وجود داشته باشد. ماژول این دوربین امکان استفاده از زوم اپتیکال ۲ برابری را فراهم می‌کند و در مقایسه با ماژول‌های تله‌فوتوی معمولی جزئیات بیشتری به ثبت می‌رساند.

یکی از مزیت‌های مهم این دوربین در بخش تصاویر پرتره نمایان می‌شود. دوربین اوپو چهره‌ها را طبیعی‌تر، سوژه را واضح‌تر و موی سر را با دقت بیشتری ثبت می‌کند. این شرکت می‌گوید نسبت سیگنال به نویز هم در تصاویری که زوم دارند بیشتر شده و این اتفاق به ارتقای کیفیت عکاسی شبانه کمک می‌کند.

دوربین جمع‌شدنی اوپو ضدآب است

فناوری جدید اوپو ضد آب و گرد و غبار است و در صورت افتادن گوشی می‌تواند ظرف مدت ۰.۶ ثانیه به سر جای خود برگردد. این غول چینی وعده داده که در آینده از این فناوری روی محصولات واقعی خود استفاده کند، اما متاسفانه فعلا اطلاعات دقیقی درباره تاریخ عرضه این فناوری روی گوشی‌های اوپو اعلام نشده است.

اوپو مدعی است که دوربین متحرک آن‌ها معادل یک لنز ۵۰ میلی‌متری روی دوربین‌های DSLR است. با توجه به ضخامت بالای این لنز قرار دادن آن به شکل عادی بر روی تلفن‌های هوشمند کار دشواری بود. اما این شرکت با اضافه کردن مکانیزم حرکتی توانسته مشکل را حل کند.

اوپو دیروز از عینک واقعیت افزوده‌ای به نام Air Glass رونمایی کرد که از اسنپدراگون ۴۱۰۰ استفاده می‌کند و به یک طرف فریم عینک‌ها وصل می‌شود. با این عینک می‌توانید به ویژگی‌هایی مثل نوتیفیکیشن‌ها، ترجمه و مسیریابی دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امید ابراهیمی
    امید ابراهیمی | ۲۴ آذر ۱۴۰۰

    ایول

مطالب پیشنهادی