ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آپدیت جدید تسلا فرسودگی تایر را به راننده اطلاع می‌دهد

شرکت تسلا بخاطر سورپرایز کردن مشتریان خود با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری جالب شهرت دارد. این خودروساز نوپا اخیرا با ارائه یک آپدیت دیگر، قابلیتی عجیب و پیشرفته به محصولات خود اضافه کرده است. این قابلیت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

شرکت تسلا بخاطر سورپرایز کردن مشتریان خود با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری جالب شهرت دارد. این خودروساز نوپا اخیرا با ارائه یک آپدیت دیگر، قابلیتی عجیب و پیشرفته به محصولات خود اضافه کرده است. این قابلیت به پایش وضعیت تایر خودرو پرداخته و در صورت نیاز، تعویض آن را به مالک گوشزد می‌کند. البته این قابلیت هنوز به طور رسمی رونمایی نشده و یکی از کاربران پس از دریافت آپدیت بصورت اتفاقی به آن پی برده است.
به گفته این کاربر قابلیت جدید تسلا میزان سایش و عمق آج‌ها را به طور پیوسته ارزیابی می‌کند. نکته بسیار جالب توجه اینکه قابلیت پیشرفته تسلا، حتی می تواند ساییدگی نامنظم تایرها را نیز تشخیص دهد.

احتمالا خواهید پرسید ویژگی جالب تسلا با چه مکانیسمی کار می کند. پاسخ این سوال هنوز به شکل قطعی مشخص نیست، ولی احتمال می‌رود سیستم‌های تسلا با استفاده از سرعت چرخش تایر میزان عمق آج‌های آن را تشخیص می‌دهند.

حتما می‌دانید با خورده شدن و از بین رفتن آج‌ها، ابعاد یک تایر به تدریج کوچک‌تر می شود. همین امر افزایش سرعت چرخش تایر را در پی دارد. حال با مقایسه این پارامتر با مقدار پیشفرض می‌توان وضعیت آج تایر را ارزیابی کرد.

با استخراج این پارامتر برای هر کدام از چهار چرخ و مقایسه ارقام بدست آمده با یکدیگر، وضعیت ساییدگی آنها نسبت به یکدیگر نیز معلوم می‌شود. به عبارت دیگر، چنانچه یکی از تایرها با سرعت بیشتری نسبت به بقیه بچرخد، مشخص می‌شود که میزان ساییدگی آن بیشتر از بقیه است.

در حال حاضر معلوم نیست که این ویژگی جالب برای تمام مدل‌های تولیدی تسلا عرضه می‌شود و یا فقط منحصر به مدل‌های پرچمدار خواهد بود. همچنین اعلام نشده آپدیت جدید تسلا چه زمانی رسما برای محصولات این کمپانی آمریکایی منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این اتفاق در عرض چند هفته و یا نهایتا چند ماه آینده بیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی