ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گوگل کارمندان خود را تهدید کرد: واکسن کرونا نزنید اخراج می‌شوید

آن دسته از کارمندان گوگل که تا تاریخ ۲۳ دی واکسن نزده باشند به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند و اگر پس از ۳۰ روز همچنان واکسن ویروس کرونا را نزنند و گواهی آن را ارائه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

آن دسته از کارمندان گوگل که تا تاریخ ۲۳ دی واکسن نزده باشند به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند و اگر پس از ۳۰ روز همچنان واکسن ویروس کرونا را نزنند و گواهی آن را ارائه نکنند، قراردادشان تا شش ماه به حالت تعلیق درآمده و بعد فسخ می‌شود.

بر اساس یک یادداشت داخلی که به دست خبرگزاری CNBC رسیده، این قانون شامل حامل همه کارمندانی می‌شود که تحت لوای قانون واکسن اجباری دولت بایدن قرار می‌گیرند. گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که کارکنان شرکت باید تا ۱۲ آذر کارت واکسن خود را برای شرکت ارسال کرده یا اگر به دلایل پزشکی یا مذهبی نمی‌توانند واکسن بزنند، از شرکت تاییدیه بگیرند. هر کسی که تا ۲۳ دی این کارها را انجام ندهد، ۳۰ روز به مرخصی اجباری با حقوق فرستاده می‌شوند. اگر پس از این بازه زمانی همچنان قوانین را اجرا نکرده باشند، قراردادشان تا شش ماه بدون حقوق به حالت تعلیق در می‌آید و بعد فسخ می‌شود.

گوگل از واکسیناسیون اجباری دفاع می‌کند

«لورا لی اریکسون» سخنگوی گوگل با تایید این گزارش می‌گوید: «همان‌طور که قبلا گفته بودیم، الزام با واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین روش‌های حفظ ایمنی محیط کار و تداوم ارائه خدمات ماست. تعهد داریم که تا جای ممکن به افرادی که می‌توانند واکسن بزنند در دریافت واکسن کمک کنیم. و قویا از قانون واکسیناسیون [اجباری] خود دفاع می‌کنیم.»

خبرگزاری CNBC می‌گوید این قانون ممکن است استثنائاتی داشته باشد و شرایط انتقال افراد به جایگاه‌های شغلی خاصی که نیازمند واکسن نیست، فراهم شود. گوگل فعلا از همه کارکنانی که به دفاتر این شرکت می‌آید خواسته تا واکسن بزنند. این شرکت می‌گوید انجام مرتب تست کرونا به تنهایی روش قابل قبولی برای جایگزینی واکسن نیست.

گوگل هنوز اعلام نکرده که به دنبال شیوع کرونا امیکرون کارمندان چه زمانی باید به دفاتر برگردند، اما انتظار دارد که اکثر نیروها حداقل بخشی از وظایف خود را به‌صورت حضوری انجام دهند. CNBC می‌گوید در صورت نهایی شدن قانون واکسیناسیون اجباری بایدن، حتی کارکنان دورکار هم باید واکسن بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی