ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۱
تکنولوژی

مایکروسافت با آپدیت جدید ویندوز ۱۱ میزان استفاده از کنترل پنل را کاهش می‌دهد

با توجه به تغییرات آپدیت جدید ویندوز ۱۱ به نظر می‌رسد مایکروسافت سرانجام در حال پایان دادن به عمر کنترل پنل (Control Panel) قدیمی سیستم عامل خود است. کاهش کارایی کنترل پنل در آپدیت ویندوز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

با توجه به تغییرات آپدیت جدید ویندوز ۱۱ به نظر می‌رسد مایکروسافت سرانجام در حال پایان دادن به عمر کنترل پنل (Control Panel) قدیمی سیستم عامل خود است.

کاهش کارایی کنترل پنل در آپدیت ویندوز ۱۱

در نسخه‌های آزمایشی جدید ویندوز ۱۱، مایکروسافت سعی کرده با استفاده از روش‌های منحصر به فردی کاربران را از بخش کنترل پنل سیستم عامل خود دور کند. برای مثال، غول نرم‌افزار اکنون تنظیمات پیشرفته شبکه را به صفحه جدیدی در «تنظیمات» (Setting) منتقل کرده که شامل گزینه‌هایی برای اشتراک‌گذاری پوشه‌ها، پرینترها و گزینه‌های کشف شبکه می‌شود.

همچنین برخی گزینه‌های موجود در تنظیمات شبکه و دستگاه ویندوز ۱۱ نیز اکنون کاربران را به صورت مستقیم به منوی تنظیمات هدایت می‌کند و با این کار از ورود آن‌ها به کنترل پنل جلوگیری می‌کند.

ویندوز ۱۱

از دیگر نشانه‌های این امر می‌توان به بخش حدف اپلیکیشن و برنامه‌ها در کنترل پنل اشاره کرد که اکنون کاربران را به تنظیمات هدایت می‌کند. از طرفی دیگر بخش حذف به‌روزرسانی‌های ویندوز به جای اینکه در کنترل پنل وجود داشته باشد، اکنون به تنظیمات اضافه شده است.

تلاش مایکروسافت برای دور شدن از کنترل پنل در ویندوز ۱۰ مورد استقبال قرار گرفت و تاکنون اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شده است. ردموندی‌های ابتدا از ویندوز ۸ بخش جدید تحت عنوان تنظیمات را به سیستم عامل خود اضافه کرده بودند تا ساختار کنترل پنل سنتی خود را بازسازی کنند. با این وجود درست مانند مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت اج که به صورت همزمان در ویندوز ۱۰ وجود داشتند، دو بخش تنظیمات و کنترل پنل نیز تاکنون در کنار یکدیگر به کاربران ارائه شده‌اند.

مایکروسافت از جدیدترین تغییرات سیستم عامل خود به عنوان «تلاش مداوم برای آوردن تنظیمات از کنترل پنل به Settings» یاد کرده است. بنابراین کاملا مشخص است که غول نرم‌افزاری در نهایت قصد دارد کنترل پنل خود را بلا استفاده کند.

در ویندوز ۱۱ تا حد زیادی تلاش شده تا کاربران از یک سیستم عامل مدرن و ساده بهره ببرند. مایکروسافت در نسخه‌های اولیه سیستم عامل جدید خود به زمینه‌هایی مانند نوار وظیفه یا اپلیکیشن جدید بازطراحی شده مدیا بسیار توجه کرد اما کنترل پنل چندان مورد توجه این شرکت قرار نگرفت که اکنون تا حدودی دلایل این امر مشخص شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی