ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل: توان پردازشی برای پیاده‌سازی دنیای متاورس باید هزار برابر شود

اینتل در اظهارنظری پیرامون دنیای متاورس به بحث توان پردازشی لازم برای این صنعت پرداخته و مدعی است که در حال حاضر چنین توانی در دسترس نیست. این شرکت می‌گوید توان پردازشی باید حدودا هزار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

اینتل در اظهارنظری پیرامون دنیای متاورس به بحث توان پردازشی لازم برای این صنعت پرداخته و مدعی است که در حال حاضر چنین توانی در دسترس نیست. این شرکت می‌گوید توان پردازشی باید حدودا هزار برابر شود تا بتوانیم توانمندی‌های واقعی متاورس را پیاده‌سازی کنیم.

«راجا کودوری»، معاون ارشد و رئیس گروه سیستم‌های پرشتاب رایانشی و گرافیکی اینتل گفته: «متاورس می‌تواند پس از وب جهان‌گستر و موبایل بزرگ‌ترین پلتفرم پردازش بعدی در دنیای فناوری باشد.» با این حال، او تاکید می‌کند که هنوز تا رسیدن به متاورس واقعی زمان زیادی باقی مانده است: «زیرساخت‌های رایانشی، ذخیره‌سازی و شبکه‌ای امروز ما برای محقق‌سازی این ایده کافی نیستند.»

کودوری می‌گوید با امکانات فعلی نمی‌توانیم حتی دو کاربر را با جزئیات بالا و واقع‌گرایانه درون یک محیط مجازی قرار دهیم: «تصور کنید که چه توانی برای نمایش دو کاربر در یک محیط کاملا مجازی لازم است: نمایش آواتارهای قانع‌کننده و پرجزئیات با لباس، مو و پوست واقع‌گرایانه که همگی باید به‌صورت لحظه‌ای رندر شوند و بر اساس داده‌های سنسور از روی اشیاء سه بعدی دنیای واقعی، ژست‌ها، صداها و خیلی چیزهای دیگر اطلاعات ارائه کنند؛ ما از انتقال داده با پهنای باند بسیار بالا و تاخیر فوق‌العاده پایین حرف می‌زنیم و مدل ماندگاری از محیط که می‌تواند دربرگیرنده عناصر واقعی و شبیه‌سازی‌شده باشد.»

اینتل

اینتل: نرم‌افزار هم باید به کمک سخت‌افزار بیاید

این شرایط برای نمایش همزمان صدها میلیون کاربر در نقاط مختلف دنیا به زیرساخت‌های پردازشی فوق‌العاده بیشتری نیاز دارد، اما قضیه تنها به قدرت سخت‌افزاری محدود نمی‌شود. کودوری توضیح می‌دهد: «باور داریم که رشد استاندارد بر مبنای قانون مور در طول پنج سال آینده توان پردازشی را فقط ۸ تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.» در نتیجه، اینتل امیدوار است که پیشرفت‌های الگوریتمی و نرم‌افزاری بتواند این شکاف را جبران کند.

فناوری‌هایی مثل شبکه‌های عصبی با یادگیری ماشینی یا تکنیک‌های هوش مصنوعی به پردازش اطلاعات کمک می‌کنند و برخی از آن‌ها قرار است اوایل سال آینده میلادی در پردازشگر گرافیکی Arc معرفی شوند. با این حال، توسعه‌دهندگان کار بسیار دشواری خواهند داشت تا تفاوت ۱۰۰ برابری قدرت لازم برای خلق دنیاهای متاورس را از طریق بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری برطرف کنند.

این اظهارنظر از سوی اینتل که عمدتا به عنوان سازنده سخت‌افزار شناخته می‌شود، چندان غیرمنتظره نیست اما حداقل نشان می‌دهد که آن‌ها به مشکلات اساسی این حوزه فکر می‌کنند و فقط به دنبال همراه شدن با ترند این روزهای بازار فناوری نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی