ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

با وجود مخالفت‌‌ها، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از دریافت اینماد بدون ستاره در ۱۰ دقیقه خبر داد

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بعد از واکنش‌های متعدد نسبت به اجباری شدن نماد اعتماد الکترونیکی، خبر از امکان دریافت اینماد، حداکثر در 10 دقیقه داده است. این در حالی است که پیش از این ادعای ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بعد از واکنش‌های متعدد نسبت به اجباری شدن نماد اعتماد الکترونیکی، خبر از امکان دریافت اینماد، حداکثر در 10 دقیقه داده است. این در حالی است که پیش از این ادعای دریافت 3 دقیقه‌ای اینماد نیز توسط این مرکز مطرح شده بود و کسب و کارها تاکید کرده بودند چنین فرایندی اجرایی نمی‌شود.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با انتشار خبری در وبسایت رسمی این مرکز اعلام کرد: «کل فرآیند دریافت اینماد، از ابتدای  ثبت نام تا دریافت کد اینماد، ظرف حداکثر 10 دقیقه برای کاربر معمولی قابل انجام بوده و بنابراین، الزام اینماد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به هیچ وجه مانعی برای کسب و کار اینترنتی به ویژه کسب و کارهای خرد و خانگی نخواهد بود.»

نکته جالب توجه درباره تاکید مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر تاکید دریافت 10 دقیقه‌ای اینماد در شرایطی مطرح شده که پیش از این در برابر ادعای دریافت اینماد 3 دقیقه‌ای، کسب‌وکارها واکنش‌های گسترده‌ای داشتند و حتی جایزه‌ای برای کسب اینماد در 3 دقیقه از طرف مخالفان این طرح تعیین شده بود.

مخالفت کسب و کارها با ماهیت اینماد اجباری

نزدیک به یک سال است که کسب‌وکارها و مخصوصا پرداخت‌یارها مخالفت جدی خود با اینماد اجباری، حتی به شکل بی‌ستاره و خاکستری را اعلام کرده‌اند. در مقابل همه این مخالفت‌ها مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر زمان اندک دریافت اینماد و عدم اثرگذاری آن بر روند کاری کسب‌وکارها پافشاری دارد.

این موضوع در حالیست که فعالان صنعت پرداخت، پرداخت‌یارها و فعالان عرصه فین‌تک دلیل مخالفت خود با اینماد اجباری را غیرقانونی بودن این روند و تبدیل شدن اینماد به امضا طلایی عنوان کرده‌اند.

از طرفی اغلب کارشناسان و فعالان اکوسیستم نوآوری باور دارند ویژگی‌های این اینماد از جمله محدودیت‌ها در مبلغ و تعداد تراکنش‌ها برای هر کسب و کار نامطلوب است. این در حالیست که پیش از این هم شاهد رفتارهای غیرقانونی از طرف دارندگان اینماد از جمله سکه ثامن بوده‌ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۸ آذر ۱۴۰۰

    اینا همه بهونه اس پرداخت یار ها همه میخوان که از مالیات فرار کن که شامل رمز ارز ها است یعنی در بازار ۱۰۰۰۰۰ میلیارد تو مانی این پرداخت ها دو درصد سود میگیرن که میشه ۲۰۰۰میلیارد تو مان بایدم مخالف باشن پول مفت دارن میخورن

مطالب پیشنهادی