ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

آغاز همکاری کاریار و آی‌قصه برای استخدام کارآموزان؛ جایی برای رشد فردی

کاریار، استارت‌آپ اجتماعی در حوزه آموزش کدنویسی، به علت جذب اولین کارآموز کاریار در شرکت دانش‌بنیان «آی‌قصه» از این شرکت تقدیر کرد. به گفته مدیرعامل کاریار گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان توسط شرکت‌ها در ابتدا دشوار ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۵

کاریار، استارت‌آپ اجتماعی در حوزه آموزش کدنویسی، به علت جذب اولین کارآموز کاریار در شرکت دانش‌بنیان «آی‌قصه» از این شرکت تقدیر کرد. به گفته مدیرعامل کاریار گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان توسط شرکت‌ها در ابتدا دشوار بود و به همین خاطر از آی‌قصه تقدیر شد چون این کار را «شدنی» کرد.

به گزارش دیجیاتو به نقل از آی‌قصه؛ استارت‌آپ اجتماعی «کاریار» در جشن تقدیر از داوطلبان کاریار که آذرماه سال جاری برگزار شد، از آی‌قصه، پلتفرم قصه و قصه‌گویی، تقدیر کرد.

«پوریا عالمی»، مدیرعامل و بنیانگذار آی‌قصه در مورد همکاری با کاریار اظهار داشت این مجموعه افراد مستعد از سراسر ایران را استعدادیابی و کشف می‌کند؛ آن‌ها را در حوزه‌های مختلف پرورش می‌دهد تا به نیروهای توانمند تبدیل شوند. یکی از این حوزه‌ها، برنامه‌نویسی است.

او در ادامه افزود: «برخی از دوستان ما از جمله مدیر IT آی‌قصه به عنوان مربی و منتور با مجموعه کاریار همکاری می‌کرد. در این همکاری یکی از افرادی که استعداد خوبی داشت را کشف کرد و او به عنوان کارآموز زیرنظر تیم فنی ما فعالیت خود را آغاز کرد.»

به گفته عالمی آن فرد پس از گذراندن دوران کارآموزی، رشد پیدا کرد و به مرحله استخدام هم رسید و این اولین جذب حرفه‌ای و تبدیل شدن کارآموز به نیروی استخدامی از مجموعه کاریار شد.

«زهرا عمرانی»، مدیرعامل کاریار همچنین درمورد این جذب نیرو و فعالیت کاریار گفت:

«کاریار استارتاپ‌ اجتماعی است که همزمان با شیوع کرونا شکل گرفت. شیوع کرونا سبب شد تا فشار اقتصادی بیشتر شود و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از بین رفتند و افراد به خاطر تعطیلی کسب‌وکارشان بیکار شدند؛ اما در این شرایط در حوزه تکنولوژی کسب‌وکارها به شدت رشد کردند.»

به گفته وی در این دوران، تیم موسس کاریار از این فرصت استفاده و افراد را در حوزه کدنویسی و مهارت برای کار در استارتاپ‌ها آموزش‌ها داد تا بتوانند جذب بازار کار شوند.

عمرانی با اشاره به اینکه در کاریار موسسات نیکوکاری به خصوص آن‌هایی که در حوزه توسعه تحصیلی فعالیت می‌کنند، دانشجویان مرتبط با برنامه‌نویسی را به کاریار معرفی می‌کنند، گفت:

«این دانشجویان پس از طی فرآیندی جذب کاریار می‌شوند. آموزش هم توسط موسسات معتبری که با کاریار همکاری می‌کنند، صورت می‌گیرد. افراد هرهفته در کلاس‌های حل تمرین شرکت می‌کنند و با منتورها در ارتباط هستند تا فرآیند آموزش را به خوبی طی کنند.»

به گفته عمرانی بعد از پایان دوره آموزشی، دانشجویان برای گذراندن کارآموزی جذب شرکت‌ها می‌شوند و پس از پایان کارآموزی استخدام می‌شوند.

او در ادامه به اولین دوره آموزشی کاریار اشاره کرد که در آبان‌ماه 99 انجام شد: «جذب دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی توسط شرکت‌ها به سختی انجام می‌شد؛ چون آن‌ها نتیجه کار را ندیده بودند و اعتماد زیادی نداشتند.»

آن‌طور که عمرانی می‌گوید دو نفر از این افراد تا آخر پایان سال 99 تمام دوره‌های آموزشی خود را به پایان رسانده و آماده به کار بودند و کاریار رزومه آن‌ها را به چند شرکت ارسال کرده بود.

او با اشاره به اینکه آی‌قصه رزومه یکی از این کارجویان را دید، گفت: «آی‌قصه ابراز علاقه کرد تا دانشجوی ما به عنوان کارآموز در تیم فنی کار کند. سپس امسال کارآموزی تبدیل به استخدام شد و او همچنان در تیم فنی آی‌قصه کار می‌کند. همچنین طی ماه‌های اخیر این فرد بسیار رشد پیدا کرده است.»

عمرانی در پایان افزود: «همزمان فرد دیگری پروژه طراحی سایت داشت و به دو نفر از افراد کاریار این کار را سپرد. به همین خاطر در برنامه‌ای از آن‌ها تقدیر کردیم چون احساس کردیم بخش کارآموزی کاریار را «شدنی» کردند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی