ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل ظاهرا مدیر بخش ارتباطات واقعیت افزوده متا را استخدام کرده است

در میان رقابت غول‌های فناوری بر سر حوزه هوش مصنوعی و واقعیت مجازی و افزوده، اکنون گفته می‌شود اپل، رئیس بخش ارتباطات واقعیت افزوده متا (فیسبوک سابق) را برای پروژه هدست واقعیت افزوده خود استخدام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

در میان رقابت غول‌های فناوری بر سر حوزه هوش مصنوعی و واقعیت مجازی و افزوده، اکنون گفته می‌شود اپل، رئیس بخش ارتباطات واقعیت افزوده متا (فیسبوک سابق) را برای پروژه هدست واقعیت افزوده خود استخدام کرده است.

آنطور که «مارک گورمن» از بلومبرگ در خبرنامه Power On خود گزارش می‌دهد، غول فناوری مستقر در کوپرتینو که هم اکنون شایعات بسیار زیادی درباره هدست واقعیت مجازی آن شنیده می‌شود، «آندریا شوبرت»، مدیر بخش ارتباطات و روابط عمومی متا را به استخدام خود درآورده است.

برنامه‌های اپل برای هدست واقعیت ترکیبی

تاکنون بلومبرگ در گزارش‌های قبلی خود ادعا کرده بود که هدست واقعیت افزوده اپل می‌تواند متن، ایمیل، نقشه، بازی و موارد دیگری را از طریق نمایشگرهای هولوگرافیک تعبیه شده در لنز آن به کاربران نمایش دهد. گورمن همچنین سال گذشته فاش کرده بود که غول فناوری برای دستگاه‌های واقعیت افزوده خود دو استراتژی عینک واقعیت افزوده و هدست واقعیت ترکیبی را درنظر گرفته است.

آخرین شایعات منتشر شده درباره این هدست حاکی از آن هستند که دارای دو نمایشگر 8K برای نمایش تصاویر با وضوح فوق‌العاده بالا خواهد بود. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل نیز معتقد است که هدست ترکیبی این شرکت به حسگرهای سه‌بعدی پیشرفته مجهز خواهد بود که علاوه بر تشخیص اشیاء، می‌تواند حرکات دست کاربران را نیز شناسایی کند.

کو در ابتدا اعتقاد داشت که عینک واقعیت مجازی اپل به شدت به آیفون متکی خواهد بود، با این حال او اکنون گفته است که این دستگاه دارای یک تراشه پیشرفته داخلی خواهد بود تا بدون نیاز به گوشی وظایف خود را انجام دهد. تحلیلگر اپل در گزارش دیگری ادعا کرده که وزن هدست اپل حدود ۳۵۰ گرم خواهد بود.

درباره زمان عرضه دستگاه نیز مینگ-چی کو توضیح داده بود که هدست واقعیت افزوده اپل با قدرت مشابه مک M1 اواخر سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد. البته زمان عرضه این دستگاه می‌تواند تغییر کند اما استخدام مدیر متا نشان می‌دهد که اپل در حال پیش بردن برنامه‌های واقعیت افزوده خود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی