ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

کمیسیون رقابت هند درباره اپ استور اپل تحقیق می‌کند

پس از شکایت صادر شده توسط یک گروه مصرف‌کننده در ماه سپتامبر، اکنون کمیسیون رقابت هند بطور رسمی دستور انجام تحقیقاتی در مورد سیستم پرداخت اپ استور، حق کمیسیون و موارد دیگری از اپل را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

پس از شکایت صادر شده توسط یک گروه مصرف‌کننده در ماه سپتامبر، اکنون کمیسیون رقابت هند بطور رسمی دستور انجام تحقیقاتی در مورد سیستم پرداخت اپ استور، حق کمیسیون و موارد دیگری از اپل را صادر کرده است.

آغاز تحقیقات رسمی هندی‌ها درباره اپ استور

کمیسیون رقابت هند (CCI) اخیرا با صادر کردن دستور جدیدی، تحقیقاتی که در ماه سپتامبر درخواست شده بود را به طور رسمی آغاز کرد. CCI اکنون 60 روز فرصت دارد تا تحقیقات خود را تکمیل کند.

آژانس هندی در بیانیه خود توضیح داد که در حال بررسی ادعاهایی مبنی بر پرداخت کمیسیون بیش از حد برای توسعه‌دهندگان است. همانطور که در گزارش‌های مشابه قبلی نیز گفته شده بود، اپل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود محدود می‌کند و همچنین در آن به میزان 30 درصد کمیسیون می‌گیرد.

اپ استور

همچنین این احتمال وجود دارد که CCI در بررسی خود به مواردی فراتر از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بپردازد. به عنوان مثال در دستور تحقیق آژانس هندی به این موضوع اشاره شده که آیا اپل از داده اپلیکیشن‌های رقابتی بالقوه برای بهبود خدمات خود استفاده می‌کند یا خیر. البته هنوز مشخص نیست که این موضوع به چه صورت بررسی خواهد شد.

همانطور که تاکنون اپیک گیمز نیز تلاش کرده، این کمیسیون در بررسی خود به موضوع عدم وجود سیستم‌های پرداخت شخص ثالث برای مصرف‌کنندگان خواهد پرداخت. در متن این شکایت آمده است:

در این مرحله، به نظر می‌رسد که فقدان معیارهای رقابتی در توزیع اپلیکیشین‌های موبایل، احتمالا بر شرایطی که اپل دسترسی به اپ استور خود را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند، تاثیر می‌گذارد که این امر برخی توسعه‌دهندگان را از استفاده از سایر سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای منع می‌کند.

از طرفی دیگر باید توجه داشت که اپل حضور چندان پررنگی در بازار هند ندارد. در پایان سال 2020، سهم گوشی‌های آیفون در بین تمام نیم میلیارد دستگاه این کشور تنها 2 درصد بوده است و هرچند برآوردهای سال 2021 هنوز اعلام نشده اما میزان رشد آن در پنج سال اخیر از 1 درصد به 2 درصد رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی