ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا امیکرون
سلامت

پژوهشی در آفریقای جنوبی: خطر کرونا امیکرون حتی برای افراد غیرواکسینه کمتر است

مطالعه جدیدی که در آفریقای جنوبی انجام شده می‌گوید افراد غیرواکسینه‌ای که به سویه امیکرون ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، احتمالا کمتر از گونه‌های قبلی با خطر دچار شدن به بیماری وخیم، بستری در بیمارستان و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

مطالعه جدیدی که در آفریقای جنوبی انجام شده می‌گوید افراد غیرواکسینه‌ای که به سویه امیکرون ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، احتمالا کمتر از گونه‌های قبلی با خطر دچار شدن به بیماری وخیم، بستری در بیمارستان و مرگ روبرو هستند.

به گزارش رویترز، مطالعه موسسه ملی بیماری‌های مسری آفریقای جنوبی (NICD) در منطقه کیپ غربی که البته هنوز به همتاداوری نرسیده، مدعی است که واریانت امیکرون مبتلایان را کمتر درگیر بیماری‌های وخیم، بستری و مرگ کرده است.

تغییرات کرونا امیکرون خطر بیماری را کم کرده است

دانشمندان در این مطالعه 11600 بیمار سه موج اول کووید-19 و 5100 بیمار حاصل از موج امیکرون را که از ماه نوامبر آغاز شده، بررسی کردند. آن‌ها نتیجه گرفتند که حدود یک چهارم علت کاهش ریسک بیماری وخیم در اثر امیکرون به خاطر خصوصیات خود ویروس است. در این تحقیق آمده است:

«آمار نمونه‌های وخیم کووید-19 در موج ناشی از سویه امیکرون عمدتا به خاطر ایمنی ایجاد شده بر اثر عفونت قبلی یا واکسیناسیون کاهش پیدا کرده، اما کاهش شدت خطر در خود ویروس احتمالا در مقایسه با دلتا حدود 25 درصد ریسک بستری یا مرگ و میر را کمتر کرده است.»

سویه امیکرون ویروس کرونا

مطالعه حاضر در شرایطی منتشر شده که سازمان بهداشت جهانی هفته پیش گفته بود سویه امیکرون همچنان برای افراد غیرواکسینه، مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، خطر بزرگی محسوب می‌شود. البته این سازمان تایید کرده بود که خطر امیکرون ظاهرا در مقایسه با سویه‌های قبلی کمتر شده، اما همچنان از مردم می‌خواهد که پروتکل‌ها را رعایت کنند و به تزریق واکسن ادامه دهند.

شرکت‌های داروسازی برای مقابله با ویروس کرونا دوز تقویتی واکسن‌های خود را روانه بازار کرده‌اند و حتی به دنبال ساخت واکسن اختصاصی هستند. «آلبرت بورلا»، مدیرعامل فایزر چندی قبل گفته بود که واکسن اختصاصی این شرکت در ماه مارس آماده خواهد شد. CDC هم در مواجهه با امیکرون اخیرا دستورالعمل استفاده از ماسک را به‌روز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی