ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اسمارت آپ: در حال تشکیل فاند ۴۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها هستیم

مدیرعامل اسمارت آپ خبر از افزایش چک سایز سرمایه‌گذاری‌های این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر از سال آینده داد. او تاکید دارد آنها قصد دارند از یک تا ۲۰ میلیارد تومان در سال آینده سرمایه‌گذاری کنند و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

مدیرعامل اسمارت آپ خبر از افزایش چک سایز سرمایه‌گذاری‌های این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر از سال آینده داد. او تاکید دارد آنها قصد دارند از یک تا ۲۰ میلیارد تومان در سال آینده سرمایه‌گذاری کنند و همچنین دیگر فقط روی تیم‌هایی که در مراحل ابتدایی خود قرار دارند تمرکز نخواهند داشت و گستره تیم‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد از تیم‌های در مرحله شتابدهی تا تیم‌های Middle Stage (میانی) خواهد بود.

«وحید‌رضا سلیمانی» در گفتگو با دیجیاتو ضمن اعلام این موضوع که تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد سرمایه‌گذاری‌های این VC روی ۱۰ تیم انجام خواهد گرفت خبر از افزایش چک سایز (میزان حجم سرمایه گذاری در هر تیم) این VC خبر داد. به گفته سلیمانی این مهم بخاطر ایجاد یک صندوق جدید در این VC است که قرار است در آن ۴۰۰ میلیارد تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی تامین شود، صورت خواهد گرفت. او در اینباره به دیجیاتو بیشتر توضیح داد و گفت:

«ما تا سال 1400 به عنوان شرکت سرمایه گذاری فعالیت کردیم ولی از ابتدای امسال 1400 به عنوان VC FAIR فعالیت نداریم و به عنوان بلکه VC FUND مشغول به فعالیت هستیم. در این شرایط به صورت یک هاب بین سرمایه گذار و استارت آپ فعالیت می‌کنیم. به این صورت که سرمایه گذار، سرمایه شان را در اختیار ما قرار می‌دهند، که بر اساس دانش و تجربه‌ای که داریم آن سرمایه را روی استارتاپ ها سرمایه گذاری کنیم. صندوق اول این موضوع تشکیل شده و به دنبال ایجاد صندوقی بزرگتر با اعتبار 400‌ میلیارد تومانی هستیم که سرمایه آن اکثرا از شرکت‌های خصوصی و افراد حقیقی تامین خواهد شد.»

مدیرعامل اسمارت آپ

سلیمانی به دیجیاتو می‌گوید که آنها این سیستم را برای اولین بار در ایران راه اندازی کردند و چالش‌های زیادی برای ایجاد یک VC FUND را سپری کردند: «این جریان ساختار حقوقی خیلی سختی هم داشت و نزدیک به یک سال طول کشید. این تجربه برای اولین بار در اکوسیستم اتفاق افتاد و در حال حاضر با موفقیت جلو می‌رود.» به گفته سلیمانی سهام دارها به آنها اعتماد کردند و مهم ترین داشته‌شان تجربه چند ساله موفقی است که تیم اسمارت آپ با این سهامداران به اشتراک گذاشته است.

همکاری با دانشگاه شریف

سلیمانی به همکاری با شتابدهنده دانشگاه شریف در راستای تشکیل این صندوق جدید اشاره کرد و تاکید کرد که این همکاری نیز از سال آینده شروع خواهد شد: «با توجه به افزایش چک سایز ما برای هر سرمایه گذاری در تیم‌ها از همین رو احتمالا صندوق شتابدهنده شریف از نظر چک سایز بزرگترین شتاب دهنده در کشور خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی