ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

شکایت وزارت اشتغال کالیفرنیا از تسلا به اتهام تبعیض نژادی درکنار آزار و اذیت کارمندان

وزارت اشتغال و مسکن منصفانه کالیفرنیا (DFEH) از شرکت خودروسازی تسلا به اتهام تبعیض نژادی در کنار آزار و اذیت کارمندان خود شکایت کرد. ظاهرا این شکایت به مشکلات داخلی کارخانه تولیدی تسلا در فرمونت، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

وزارت اشتغال و مسکن منصفانه کالیفرنیا (DFEH) از شرکت خودروسازی تسلا به اتهام تبعیض نژادی در کنار آزار و اذیت کارمندان خود شکایت کرد. ظاهرا این شکایت به مشکلات داخلی کارخانه تولیدی تسلا در فرمونت، کالیفرنیا مربوط می‌شود.

«کوین کیش» مدیر آژانس کالیفرنیا به وال استریت ژورنال توضیح می‌دهد که تاکنون «صدها شکایت از کارگران» دریافت کرده و همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند کارخانه فرمونت تسلا‌ «محل کار تفکیک شده‌ای است که در آن کارگران رنگین پوست مورد توهین نژادی قرار می‌گیرند و در ماموریت‌های شغلی، مقررات، حقوق و ارتقا شغلی مورد تبعیض قرار می‌گیرند و به طور کلی محیط کاری ناسازگاری ایجاد شده است.»

با این وجود، تسلا با انتشار یک پست در وبلاگ خود ضمن رد این ادعاها، مخالفت شدید خود با مشکلات مربوط به تبعیض و آزار و اذیت را نشان داد. در این پست آمده است:

تسلا‌ همیشه کارمندانی که مرتب رفتار نادرست می‌شوند از جمله کسانی که از توهین‌های نژادی استفاده می‌کنند یا دیگران را به روش‌های مختلف مورد آزار قرار می‌دهند را تنبیه و اخراج کرده است.

تسلا

شکایت‌های مشابه از تسلا در گذشته

شرکت تولیدکننده خودروهای برقی متعلق به «ایلان ماسک» در گذشته نیز با شکایت‌هایی مشابهی روبرو شده بود. در سال 2017، «مارکوس وان» یکی از کارگران سابق کارخانه تسلا شکایت گروهی علیه این شرکت ثبت کرد که در آن مدعی شده بود مدیران و کارکنان این شرکت با الفاظ نامناسبی او را خطاب می‌کنند و تسلا نیز به شکایت‌های او توجهی ندارد.

علاوه بر این، چند ماه قبل تسلا مجبور شده بود تا 137 میلیون دلار به یکی از پیمانکاران رنگین پوست سابق خود غرامت پرداخت کند که این شرکت را به تبعیض و سواستفاده نژادی متهم کرده بود. در این دادخواست، «اوون دیاز» شاکی تسلا ادعا کرده بود کارکنان این شرکت نقاشی‌هایی از علامت صلیب شکسته، نقاشی‌های نژادپرستانه و کارتون‌های توهین آمیز را در کارخانه قرار داده‌اند و ظاهرا مدیران نیز ای این موضوع غافل بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی