ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن
علمی

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا: واکسیناسیون خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را کاهش می‌دهد

سال گذشته محققان دانشگاه کینگ لندن تایید کردند که واکسیناسیون تا 50 درصد خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را کاهش می‌دهد و اکنون مطالعه انجام شده جدید توسط آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA) نیز ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

سال گذشته محققان دانشگاه کینگ لندن تایید کردند که واکسیناسیون تا 50 درصد خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را کاهش می‌دهد و اکنون مطالعه انجام شده جدید توسط آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA) نیز تایید می‌کند واکسیناسیون می‌تواند چنین خطری را کاهش می‌دهد.

گزارش جدید همچنین نشان می‌دهد که واکسیناسیون می‌تواند علایم پایدار کرونا را نیز بهبود ببخشد. در مطالعه‌ای که سال گذشته میلادی توسط محققان کالج کینگ لندن انجام شد و در واقع یکی از اولین تحقیقات بزرگ در زمینه اثرات واکسیناسیون بر طول مدت بیماری کرونا بود، مشخص شد که بزرگسالان کاملا واکسینه شده که عفونت SARS-CoV-2 را تجربه می کنند، حدود 50 درصد کمتر احتمال دارد درگیر کووید طولانی مدت شوند.

مطالعات آژانس امنیت بهداشت بریتانیا

مطالعات جدید UKHSA شامل 15 مطالعه نیز به بررسی رابطه بین واکسیناسیون و ابتلا به کووید طولانی مدت پرداخته است. هشت مطالعه به صورت خاص روی این موضوع متمرکز شده است که آیا واکسیناسیون قبل از ابتلا به بیماری،‌تاثیری بر طول مدت آن خواهد داشت یا خیر. شش مطالعه دیگر نیز به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا افراد واکسینه شده نسبت به افراد واکسینه نشده کمتر در معرض ابتلا به کرونا طولانی مدت می‌شوند یا خیر.

در واقع در مطالعه اخیر، میزان پیشرفت بیماری در افراد واکسینه شده با سایر افراد مقایسه می‌شود تا میزان تاثیر واکسن کرونا برای جلوگیری از ابتلا به کرونا طولانی مدت بررسی شود. با توجه به اینکه در هر هشت مطالعه، شرکت کنندگان به بیماری کرونا مبتلا شده بودند، تاثیر واکسیناسیون بر کاهش ابتلا به بیماری در نظر گرفته نشده است.

«مری رمزی»، مدیر ایمن سازی آژانس مذکور می‌گوید: «این مطالعات، مزایای بالقوه دریافت یک دوره کامل واکسیناسیون کووید-19 را تایید می‌کند. واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت افراد در برابر علائم جدی در هنگام ابتلا به کرونا است و همچنین می‌تواند به کاهش اثرات طولانی مدت آن کمک کند. »

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی